سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1058020
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
تربیت فرزند - خواهران خوزستان

حوزه/ دوره تربیت عبادی فرزند، در مدرسه علمیه فاطمیه نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسن قائم، در دوره تربیت عبادی فرزند، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه نجف آباد ویژگی های شخصیتی فرزندان در ۷ سال دوم زندگی را آمادگی برای اطاعت پذیری، آمادگی برای تربیت شدن، علاقه فراوان به یادگیری، ارتباط گیری عاطفی با دوستان و معلم، نیاز به انگیزه دهی و تشویق و تایید، تاثیر پذیری از دوستان و اطرافیان، تمایل به فعالیت های جمعی بیان کرد.

وی در ادامه راهکارهای دعوت به نماز را با توجه به ویژگی های شخصیتی بیان کرد و گفت: سفارش و ترغیب به نماز بصورت عملی، اول از خودمان شروع کنیم و با شور و اشتیاق به نماز اهتمام بورزیم؛ همچنین با توجه به این نکته که معارف نماز و آموزه های دینی بصورت قطره چکانی و تدریجی به فرزندان آموزش داده شود و نیز از روش های مختلف مانند استفاده از پازل های با محتوای دینی و... استفاده کرد، گرفتن جشن تکلیف و تکرار و بزرگداشت هرساله ی آن با صدقه دادن، اطعام کردن و...از دیگر راهکار های دعوت به نماز است.

حجت الاسلام قائمی با تاکید برانتخاب دقیق مدرسه ی فرزندان به روایت معصوم در این زمینه که فرمودند: برای سلامت دین حتی اگر مجبور شدید هجرت کنید، اشاره کرد.

استاد حوزه در ادامه سه عامل برای دعوت فرزندان در این گروه سنی، به نماز را نیاز، کشش و علاقه ی فرزند به برقراری ارتباط با خداوند؛ توان، ظرفیت و استعداد فرزند دانست و گفت: در این زمینه باید توان فرزند در نظر گرفته شود و از شرکت در مراسمات مذهبی طولانی که خارج از توان فرزندان است، خودداری کنیم و محیط پیرامون که در این زمینه باید در انتخاب گروه دوستان، مدرسه ی انتخابی و... که کودک با آنها در ارتباط است، دقت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha