سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فاطمیه

حوزه/ اولین نشست از سلسله نشست های فاطمی در مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم طاهره سالک در اولین نشست از سلسله نشست های فاطمی در جمع طلاب مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد با بیان بخشی از خطبه فدکیه که حضرت فاطمه (س) فرمودند: «اطاعت از ما اهل بیت(ع) نظم آیین و شریعت را به دنبال دارد.» گفت: یک ملت اگر می خواهد آرامش و راحتی و اقتدار داشته باشد، باید این طور عمل کند. مسئله اطاعت و امتثال فرمان برای فرد، خانواده، اجتماع بسیار مهم است.

وی خطاب به طلاب اظهار کرد: ما امانتدار هستیم، فطرت توحیدی ما نباید گرفتار ظلمت شود. باید امین و امانتدار خود باشیم زیرا می خواهیم دین خدا به مردم نشان دهیم. یک مبلغ باید جهانی فکر کند.

استاد حوزه خواهران بیان کرد: عمده موفقیت ما زمانی حاصل خواهد شد که توجه به نوافل و فرائض در اول وقت و حضور قلب داشته باشیم. باید اهمیت ویژه به قرائت و عمل به قرآن داشته باشیم و بدانیم هر کجا از این دو فاصله گرفتیم دچار مشکل و عذاب شدیم. نمونه بسیار بارز آن در ۸سال دفاع مقدس بود که با عمل به قرآن و اطاعت از اهل بیت علیهم السلام پیروز میدان شدیم.

وی با اشاره به زندگی شهید فخری زاده ادامه داد: این شهید بزرگوار تقید روزانه به تلاوت قرآن داشتند و سرلوحه زندگی شان عمل به قرآن بود.

سالک به طلاب تأکید کرد: هرجا دین لازم دارد باید وارد میدان شوید و با خوسازی و سپس دگرسازی آنچنانکه خداوند فرموده دین او را یاری کنید که او هم ما را یاری خواهد کرد. "ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم. "

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha