جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد نجفی زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: افزون بر مدیریت آشوب‌ها در خارج از مرزها وجود شبکه‌های حقیقی با محوریت محافل هنری، کافی‌شاپ‌ها و...، در ایجاد اغتشاشات نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست جمعی از روحانیان استان خراسان شمالی با تحلیل آشوب‌های اخیر، اظهار داشت: افزون بر مدیریت آشوب‌ها در خارج از مرزها وجود شبکههای حقیقی با محوریت محافل هنری، کافیشاپها و...، در ایجاد اغتشاشات نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.

وی افزود: دسترسی شبکههای مجازی خارجی به محیط داخلی ایران هم از دلایل ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران است که میتوان از طریق اقدامات قانونی و امنیتی آنان را مهار کرد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: از این دو عامل مهم‌تر و مؤثرتر وجود بسترها و زمینههای داخلی اغتشاش مثل گرانیها و نابسامانی در موضوع مسکن و بیکاری مردم است که دولت با برنامهریزی خُردگرا در مقابل کل گرا میتواند این بسترهای اجتماعی را کنترل کند.

وی ادامه داد: بر اساس یک نظرسنجی که در اواخر مهر گذشته به‌صورت تلفنی از مردم تهران و ۳۰ مرکز استان دیگر انجام‌شده است، ۶/۵۹ درصد مردم خواستار بهبود معیشت و مسائل اقتصادی شده و آن را عامل اصلی نارضایتی و فاصلهگیری مردم از مسئولان کشور دانستهاند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده تصریح کرد: طبق این نظرسنجی تنها ۵/۳ درصد از آنان، افزایشِ توجه به مسائل زنان را خواستار شدهاند. این نشان میدهد که مسائل جامعه ما فیلتر شبکههای اجتماعی نیست. البته این موضوع اگرچه در کوتاهمدت قابل‌حل نیست اما دولت میتواند برای حل آن در میان‌مدت برنامههای مؤثری داشته باشد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اظهار داشت: یکی دیگر از مسائل، رفع نابسامانیها در محیطهای آموزشی کشور است. قضایایی که در جریان اغتشاشات در تعداد قابل‌توجهی از دانشگاههای کشور پیش آمد، از نوعی رهاشدگی سازمانهای آموزشی و دانشگاهی کشور خبر میدهد.

وی افزود: آموزش‌وپرورش قلب مدیریت درازمدت کشور است و مسائل آن فقط اقتصادی نیست، بلکه بیش از آن توجه به نحوه سلوک و فعالیت واحدهای آموزشی در کشور مهم است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: اتفاقات ناخوشایند دانشگاه شریف که دانشگاه شاخص کشور است، مشکلات تربیتی و پرورشی این محیطها را برملا کرد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مسئولیتپذیر کردن اساتید، معلمان و مدیران این محیطها، یکی از ضرورتهایی است که در هر کشور به‌صورت تردیدناپذیر دنبال میشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha