پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مهدی نعمتی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در فضای حوزوی و دانشگاهی استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی نعمتی معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مدارس علمیه استان گفت: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون سه کرسی علمی ترویجی و آزاد اندیشی در مدارس علمیه استان با حضور طلاب و اساتید برگزار شده است.

وی افزود: کرسی های برگزار شده یکی در مدارس علمیه امام خمینی(ره) بوشهر و دو کرسی آزاد اندیشی در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان بوده است و بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده چهارمین کرسی آزاد اندیشی نیز در مدرسه علی بن ابیطالب(ع) کنگان با موضوع «جستاری در آیین بودا» برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به جزئیات برگزاری چهارمین کرسی آزاد اندیشی گفت: این برنامه روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه از ساعت ۱۰ صبح با حضور مدیر حوزه علمیه استان، طلاب و اساتید در مدرسه علمیه کنگان برگزار می شود.

حجت الاسلام نعمتی مجموع کرسی های برگزار شده در مدارس علمیه استان طی چند سال اخیر را ۷ کرسی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های انگیزه بخش به طلاب و اساتید در حوزه پژوهش و تحقیق، برگزاری همین کرسی های آزاد اندیشی است که با استقبال طلاب و اساتید مواجه شده است و بنا است در ماه های آینده نیز چندین کرسی آزاد اندیشی دیگر نیز در فضای حوزوی و دانشگاهی استان برگزار گردد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر گفت: یکی از برنامه های کاربردی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها است که بعد از برگزاری کرسی به ارائه دهندگان و ناقدین گواهی علمی اعطا می شود.

وی افزود: حوزه علمیه استان بوشهر توانسته فضای علمی مفیدی را بین اساتید حوزه و دانشگاه ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha