چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
1

حوزه/ فاطمه سرافراز که مادر پنج فرزند است و دغدغه‌های بسیاری در امور مختلف از جمله امور تربیتی دارد، همگام همسر در مسیر خدمت رسانی به مردم حرکت می‌کند.

خبرگزاری حوزه - یزد/ فاطمه سرافراز همسر حجت اسلام داود ترابی میبدی است که به مدت هفت سال است به همراه همسر خود در شهر بفروئیه از توابع میبد فعالیت دارد. او که خود در حوزه علمیه میبد تحصیل کرده و از مبلغین طرح امین است با حضور در مدارس سعی در ارتباط با دانش آموزان دوره ابتدایی دارد.

خانم سرافراز به همراه همسر خود در بین مردم و در مراسم مسجد شرکت می‌کند و به سؤالات و شبهات بانوان پاسخ می‌دهد. علاوه بر آن، این شریکة الامام در جلسات قرآن به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان نیز حضور می‌یابد و افزون بر قرائت قرآن سعی در بیان معارف قرآن دارد.

حجت‌الاسلام ترابی میبدی با مؤسسه نیکوکاری امام علی بفروئیه که به صورت فعال در شهرستان نیازمندان را تحت پوشش قرار داده همکاری دارد و خانم سرافراز هم در کنار او فعالیت می‌کند. این مؤسسه ۷۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده و اقدامات در خور و شایسته ای را با همکاری خیرین و این زوج طلبه رقم زده است. یکی از خاطرات خوبی که در این مدت رقم خورد، این بود که دو اتوبوس از اهالی را به صورت رایگان به مشهد اعزام کردند.

از دیگر برنامه ها و امور خیرخواهانه‌ این مؤسسه در بفروئیه می‌توان به برگزاری افطاری در ایام ماه مبارک رمضان و توزیع بسته‌های معیشتی هر دو ماه یک‌بار در ایام کرونا اشاره کرد.

یکی از اقدامات این زوج طلبه که در قالب مؤسسه نیکوکاری شکل می‌گیرد، سرکشی از طلاب شهرستان و روستاها است، او می‌گوید: در مناسبات مختلف از جمله ولادت حضرت زهرا(س) با همسرم از طلاب که بعضاً کسی از آن‌ها سراغ نمی‌گیرد، سرکشی می‌کنیم و با خرید کادو برای همسران طلاب سعی در دل گرم کردن آن‌ها در موضوع تبلیغ و حضورشان داریم.

حمایت از ۷۰۰ خانواده نیازمند میبدی با همراهی همسر امام محله | قلک‌هایی که به عشق امام زمان پُر می‌شوند

اجرای طرح قلک

خانم سرافراز که خود مادر پنج فرزند است علاوه بر انجام وظیفه مادری در ایام تابستان و اوقات فراغت در بین کودکان و نوجوانان شهرستان در مسجد حضور می‌یابد و برنامه های ویژه ای را برای آن‌ها برگزار می‌کند.

یکی از این برنامه ها و طرح ها، طرح قلک است، او با هدیه قلک به بچه ها از آن‌ها خواسته برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) صدقات خود را درون قلک جمع آوری کنند، یا با صلوات فرستادن برگه هایی را درون قلک جمع کنند که با استقبال بسیار آن‌ها رو به رو شد.

او به همراه همسر خود در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی گام‌هایی برداشته، این زوج طلبه وقتی از آمار طلاق در شهرستان مطلع شدند با رفت و آمد خانوادگی و تماس با این خانواده ها سعی کردند، با مشاوره مشکل‌شان را حل کنند، که از این طریق توانستند از طلاق چند زوج در شهرستان جلوگیری کنند و اکنون آن‌ها به زندگی خود برگشته اند.

این شریکة الامام که به همراه همسر خود در مسجد جامع شهرستان فعالیت دارد، خدمت به اهالی را فقط مختص به همین مسجد و محله نمی‌داند، وقتی دید اهالی رسم بر این دارند که غیر از مسجد خود به مسجد دیگری نروند، این زوج توانستند با برگزاری مراسم دعای ندبه به صورت سیار در مساجد مختلف سنت شکنی کنند.

این طرح که ابتدا با مخالفت مردم روبه رو بود ،حالا با استقبال آن‌ها هر جمعه در یکی از مساجد برگزار می‌شود و مردم دعای ندبه را زمزمه می‌کنند.

حمایت از ۷۰۰ خانواده نیازمند میبدی با همراهی همسر امام محله | قلک‌هایی که به عشق امام زمان پُر می‌شوند

دلجویی از بانوی خادم

از تجربیات و خاطرات شیرین این شریکة الامام دلجویی از بانوی خادمی بود که ۱۵ سالی را در مسجد امام خمینی(ره) حضور داشته و خادم مسجد بوده، او می‌گوید روز ولادت امام خمینی(ره) همسرم با جعبه شیرینی به خانه آمد و از من خواست که به همراه او به منزل خانم خادم، او به خاطر اختلاف با یکی از اهالی مسجد ناراحت شده بود و دیگر به مسجد نمی‌آمد، وقتی به او گفتیم به این مناسبت آمدیم تا از شما دلجویی و تشکر کنیم اشک در چشمانش حلقه زد و خوشحال شد.

حمایت از ۷۰۰ خانواده نیازمند میبدی با همراهی همسر امام محله | قلک‌هایی که به عشق امام زمان پُر می‌شوند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha