پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
photo_2022-12-13_11-09-13.jpg

معاون فرهنگی - تبلیغی مؤسسه آموزش عالی الزهراء سلام‌الله‌علیها اردبیل از برگزاری کارگاه مشاوره خانواده با عنوان «مهارت‌های قبل از ازدواج» ویژه طلاب و دانش‌آموختگان این واحد حوزوی خبر داد.

خانم لیلا یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل اظهار داشت: کارگاه آموزشی «مهارت‌های قبل از ازدواج» با هدف گسترش ازدواج آسان و تبیین شاخص‌های ازدواج موفق، برای طلاب و مبلغان مؤسسه آموزش عالی الزهراء سلام‌الله‌علیها تشکیل یافت.

وی با بیان اینکه در گذشته افراد از طریق ارتباط چهره‌به‌چهره و ساده‌بودن زندگی آموزش‌های لازم را از محیط دریافت می‌کردند، گفت: امروزه با تغییرات سریع، تحول در دنیای جدید و پیچیده‌شدن روابط، نیاز به گذراندن آموزش‌های پیش از ازدواج و به دست آوردن مهارت لازم برای افزایش سازگاری و رضایتمندی پس از ازدواج ضروری به نظر می‌رسد.

معاون فرهنگی - تبلیغی مؤسسه آموزش عالی الزهراء سلام‌الله‌علیها اردبیل بیان کرد: اگر جوانان بدون آموزش و مهارت و همچنین پختگی لازم به تشکیل خانواده اقدام کنند خسارت عاطفی و مالی زیادی برای فرد، خانواده و همچنین برای جامعه وارد می‌شود.

یحیی‌زاده افزود: این کارگاه با ارائه حجت‌الاسلام‌ اکبر شعبانی و حضور ۴٠ نفر از طلاب و دانش‌آموختگان برگزار شد و بر اساس هماهنگی‌ صورت‌گرفته با جهاد دانشگاهی قم، مبلغان می‌توانند پس از دریافت مدرک مربیگری به‌عنوان مشاور در رابطه با مسائل ازدواج در سطح جامعه فعالیت نمایند.

معاون فرهنگی - تبلیغی مؤسسه آموزش عالی الزهراء سلام‌الله‌علیها ادامه داد: مهارت شناخت زوجین، شناسایی معیارهای ازدواج، جلسه خواستگاری و تحقیق زوجین از یکدیگر قبل از ازدواج از مباحث مطرح‌شده در این کار گاه آموزشی بود.

کارگاه آموزشی «مهارت‌های قبل از ازدواج» برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha