چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1059199
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
حجت الاسلام والمسلمین علی روح الهی

حوزه/ معاون پژوهش و آموزش بنیاد اسراء به معرفی دستاوردهای پژوهشی بنیاد و همچنین برنامه های آتی پژوهش این مرکز پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی روح الهی معاون پژوهش و آموزش بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در نشستی خبری که در سالن جلسات این بنیاد برگزار شد به معرفی دستاوردهای پژوهشی بنیاد و همچنین برنامه های آتی پژوهش پرداخت.

وی در این نشست در شرح فعالیت های پژوهشی بنیاد بین المللی اسراء گفت: در سال پژوهشی گذشته یعنی از ۲۵ آذر ۱۴۰۰ تا ۲۵آذر ماه ۱۴۰۱ ،۲۰ جلد از آثار ارزشمند جدید از آیت الله العظمی جوادی آملی منتشر و در اختیار جامعه علمی قرار گرفته که عمده این آثار در حوزه تفسیر قرآن (تفسیر تسنیم)، فلسفه (رحیق مختوم و عقلانیت شهود ( شرح فصوص)، کتب فقهی و رجال تفسیری بوده است.

وی همچنین از ترجمه قرآن کریم بر اساس تفسیر تسنیم خبر داد و بیان داشت: با عنایت به اتمام تفسیر شریف تسنیم، ترجمه قرآن کریم بر اساس تفسیر تسنیم نیز آغاز گردیده تا به جامعه تشنه معارف قرآنی عرضه گردد.

حجت الاسلام والمسلمین روح الهی در ادامه سخنان خود احیای نجوم اسلامی را از دیگر فعالیت های این بنیاد دانسته و گفت: یکی از فعالیت های بسیار ارزشمند «احیاء نجوم اسلامی» است که حسب الامر حضرت آیت الله جوادی آملی آغاز شد و دوره اول آن با تدریس کتاب «تحریر اقلیدوس» توسط استاد زمانی قمشه ای و با مشارکت ۵۷۰ دانش‌پژوه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد و امیدواریم بتوانیم در سال جدید نور گیری رصد خانه اسرا را نیز آغاز کنیم.

وی گفت: همانطور که سال قبل وعده داده بودیم که در بخش فقه جهشی در نشر آثار فقهی خواهیم داشت، خوشبختانه این وعده محقق گردید و ۲۶ آذر ماه، رونمایی از ۱۰ اثر فقهی حضرت آیت الله جوادی آملی را در محل بنیاد اسراء برگزار خواهیم کرد.

معاون پژوهش و آموزش بنیاد بین المللی علوم محیانی اسراء در پایان با اشاره به برنامه های آینده پژوهشی بنیاد اسراء گفت: در سال پژوهشی پیش رو نیز (یعنی تا آذر ماه ۱۴۰۲) فعالیت های پژوهشی بسیار خوبی برنامه ریزی شده که تدوین و تحقیق شرح الهیات شفای بوعلی، رونمایی از دوره کامل کتاب شرح نهج البلاغه حضرت استاد با نام «سلونی قبل ان تفقدونی» در سال آینده و تدوین فرهنگ اصطلاحات تفسیر تسنیم از جمله این برنامه ها خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha