جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
photo_2022-12-17_01-08-35.jpg

مبلغ مدرسه علمیه ثامن‌الحجج علیه‌السلام پارس‌آباد به تشریح سبک زندگی صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها پرداخت و تصریح کرد: بانوان طلبه بایستی ساده‌زیستی آن حضرت را متناسب با مقتضیات روز به مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، خانم زکیه موسوی‌نژاد در آیین سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها که ظهر امروز در حسینیه اعظم آقا ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام پارس‌آباد برگزار شد، زنان جامعه را به ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی توصیه کرد و گفت: بی‌رغبتی نسبت به جاذبه‌های دنیوی علاوه بر اینکه آدمی را از لغزشها و گناهان باز می دارد، رمز اصلی آرامش قلبی و شادابی روحی انسان نیز است.

وی افزود: در عصر حاضر، نقش الگویی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها درباره زهد و ساده‌زیستی بیش از هر زمان دیگر آشکارتر است و ما بیش از پیش به تأثیرپذیری از سیره آن حضرت نیازمندیم چرا که در هیچ روزگاری به اندازه روزگار ما، انسانها در برابر انواع جاذبه‌های رنگارنگ دنیا و انبوه امکانات قرار نگرفته‌اند.

فعال فرهنگی مدرسه علمیه ثامن‌الحجج علیه‌السلام پارس‌آباد به ویژگی‌های شخصیتی صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و بیان داشت: اهتمام فوق‌العاده به پوشش و حجاب در برابر نامحرمان، ریشه در حیای این بانوی بزرگ اسلام دارد.

موسوی‌نژاد سیره و سبک زندگی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را الگوی تمام‌عیار برای جهانیان معرفی کرد و گفت: طلاب خواهر بایستی ساده‌زیستی این بانوی بزرگوار را متناسب با مقتضیات روز برای مردم تبیین کنند تا بر این اساس خانواده و زندگی آرمانی پایه‌ریزی شود.

ساده‌زیستی حضرت زهرا(س) متناسب با مقتضیات روز تبیین شود

ساده‌زیستی حضرت زهرا(س) متناسب با مقتضیات روز تبیین شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha