پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مكتب السيد السيستاني يصدر بياناً بشأن استقبال فريق التحقيق الأممي لتعزيز المساءلة عن جرائم داعش

حوزه/ مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیئت تحقیقات این سازمان درباره جنایات داعش در عراق، با حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیئت تحقیقات این سازمان درباره جنایات داعش در عراق، روز دوشنبه با حضرت آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق در نجف اشرف دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر حضرت آیت الله سیستانی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مرجع عالیقدر عراق صبح امروز میزبان کریستین ریچارد، رئیس تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایات داعش (یونیتاد) بودند. ریچارد در این دیدار توضیحات مختصری درباره اقدامات انجام شده توسط این تیم از زمان تشکیل آن در سال ۲۰۱۷ تا کنون ارائه کرد.

در این بیانیه آمده است که حضرت آیت الله سیستانی در دیدار با ریچارد، پیروزی بزرگ عراقی‌ها را در مقابله با تروریست‌های داعش یادآور شدند و دلاوری‌ها و جانفشانی‌های نیروهای عراق را در راه به دست آمدن این دستاورد تاریخی بزرگ ستودند.

مرجع شیعیان عراق همچنین تأکید کردند: بدون این پیروزی قاطع، تعقیب عناصر داعش و مجازات آنها به دلیل جنایاتی که علیه عراقی‌ها مرتکب شده‌اند، به‌ویژه جنایات قتل، اسارت، تجاوز جنسی، تجاوز به عنف و همچنین تخریب آثار باستانی عراق ممکن نبود.

حضرت آیت الله سیستانی همچنین بر ضرورت رعایت کامل عدالت در تمامی اقدامات انجام شده در این زمینه تأکید کردند.

طبق این بیانیه، معظم له در ادامه با تأکید بر لزوم تلاش برای آزادی زنان ترکمان و ایزدی از اسارت این سازمان تروریستی در سوریه و برداشتن گام‌های موثر در راستای جبران خسارت قربانیان به ویژه آوارگان و پناهندگان، برای تیم سازمان ملل در انجام مأموریتش در این زمینه آرزوی موفقیت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ملت مقاومت CA ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 2
    سلام فرمانده! سیدعلی دهه‌ی #ها شو فراخوانده! عهد میبندم، روزی لازمت بشم، عـهد میبندم، حاج قاسمت بشم، عـهد میبندم، مثل بهجت و مثل سربازای گمنام خادمت بشم! ما دوست و دشمن محمد رسول الله را میشناسیم! مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ! حضرت آیت الله العظمی بهجت 'أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ' را به ما یاد میدهند:«توحّش عجیب و غریبی که هیچ کافری تصدیق نمی‌کند طرف‌داری کفار از حقوق بشر است؛ سازمان مللی که حاضر نیست ریختن مواد شیمیایی به شهرهای بی‌پناه و مردم غیر نظامی را محکوم کند (به ظاهر) متمدن‌ترین ملت‌ها آمریکا و اروپا هستند که یا عین‌الظلَمةاند (ظالمند) و یا اَعْوانُ‌الظلَمة (یار و مددکار ظالمند).»« آیا اوضاع اینها (آمریکا و متحدانش) نشان نمی‌دهد که بهایمند (مثل حیوانات هستند)؟! وگرنه [آیا] انسان چنین کاری می‌کند؟ بنابراین، ما نباید تابع آنها باشیم و نباید بر اساس خواسته‌ی آنها عمل کنیم، و نباید آنها را دوست داشته باشیم و نباید با آنها هم‌پیمان شویم. مگر همین آمریکا نبود که با داخله‌ی خود جنگید؟! ولی ما در مدح و ثنای اینها زیارت‌نامه درست می‌کنیم که به کره‌ی ماه رفته‌اند، فرشته‌اند و ...» «فرض کنید تطمیع و تهدید در ما اثر نکرد، فریب‌خوردن چطور؟ به خدا پناه می‌بریم! ما که معصوم نیستیم، مگر از طرف خدا الهام و هدایت شویم. خدا می‌داند کفار چه زحمت‌هایی می‌کشند تا دروغ و افترا را به جای راست و درست در رسانه‌ها تحویل دهند، و هر روز با وسایلی و نقشه‌هایی علیه مسلمانان به میدان می‌آیند تا غافلان، آگاه نشوند. ما هم اول باور نمی‌کردیم، ولی بعد دیدیم آسان است. دولت انگلیس شخصی را اجیر کرده بود تا در بازار کرمانشاه به انگلیس فحش و ناسزا بدهد، تا بدین وسیله دشمن‌های انگلیس را بشناسد و از کارهای آنها مطلع گردد و اسرار دشمنان خود را کشف کند. آری، کفار تا به این درجه برای کار خود فکر می‌کنند!» باید دوست و دشمن محمد (ص) را شناخت! امام اسلام آمریکایی، کانادایی، انگلیسی و غربی نمی خواهد! نه در داخل ایران، و نه در خارج ایران! حاج قاسم یادم داد - اگر در تمام بیاناتمان، خصوصاً کسانی که در این منصب‌ها و جایگاه‌ها قرار گرفتند، اگر آدرس غلط به جامعه ما دادند و در جامعه دوصدایی پیرامون دشمن به وجود آوردند، خیانت می‌کنند و مرتکب خیانت شده‌اند». سلام فرمانده فراتر از مرزها! سپاه شما رزمندگان بدون مرزند! 🇮🇷🇵🇸
    • ما ناصر ایمان CA ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 0
      در پیام صادره ۱۸ ربیع الأول ۱۴۳۹ هـ.ق. موضع دفتر معظم له: در پی اقدام ایالات متحده در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل یک مقام مسؤول در دفتر آقای سیستانی در نجف اشرف ضمن تقبیح ومحکوم نمودن آن گفت: «این اقدام احساسات صدها ملیون عرب و مسلمان را جریحه دار کرده است، ولی هرگز موجب تغییر این واقعیت نمی شود که قدس یک سرزمین اشغال شده است و باید به صاحبان اصلی آن یعنی فلسطینی ها باز گردد هرچند زمان آن به درازا بکشد. و برای رسیدن به این هدف لازم است امت اسلامی تلاش مضاعف و وحدت کلمه داشته باشد.» ناصر عزیز ما دیروز به آرزوی خود رسید! «بسم الله الرحمن الرحیم. جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهادت رزمنده اسیر ناصر ابوحمید از رام الله اشغالی را که بر اثر سهل انگاری عمدی پزشکی و کشتارو تدریجی آهسته در زندان‌های رژیم اشغالی جان خود را از دست داد، به مردم و ملت تسلیت می‌گوید. ما در جنبش جهاد اسلامی در سوگ رهبر شهید ناصر ابوحمید نشسته‌ایم و تاکید می‌کنیم که دشمن جنایتکار با توجه به تشدید تجاوزات و رعب و وحشت علیه اسرا و مردم‌مان مسئولیت کامل ترور وی و عواقب این جنایت شنیع را برعهده دارد. مردم بزرگ ما که شهدا و اسیران را در قربانگاه آزادی تقدیم می‌کنند، راه خود را به سمت آزادی خود ادامه می‌دهد و رزمندگان مقاومت ما که در کنار میدان‌ها قیام می‌کنند، جنایت رژیم اشغالگر را نخواهند بخشید و اجازه ادامه راه کشتار و هتک حرمت سرزمین و مقدسات‌مان را نمی‌دهند. ما از نهادهای حقوق بشری و بشردوستانه می‌خواهیم که در کنار اسرای ما بایستند و مسئولیت‌های اخلاقی خود را در قبال این جنایت بزرگ به عهده بگیرند و برای مهار تجاوزات سازمان‌ زندان‌ها و دفاع و حمایت از اسرا در برابر قتل عمدی علیه آنها تلاش جدی کنند. شهادت سردار ناصر ابوحمید که تا آخرین لحظه جنگید، را به خانواده شهید و مادر صبورش که نمونه صبر و بخشندگی است، تسلیت گفته و عهد خود را با شهدا تجدید می کنیم و به از خودگذشتگی‌های آنها تا بیرون راندن دشمن از سرزمین‌مان فلسطین وفادار هستیم. جنبش جهاد اسلامی فلسطین – کرانه باختری.» ما ناصر ایمان و، ما حامی قرآنیم، ما وارث خون رنگِ، میراث شهیدانیم! امام ما را با قیام یکپارچه فلسطین آشنا میکند! 🇮🇷🇵🇸
  • murtadha IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    3 0
    حفظه الله