دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ تشییع پیکر شهید گمنام در شهرستان سراب

پیکرهای پاک شهدای گمنام ششم دی ماه، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرای اطهر(س) در مشهد تشییع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، آنگاه که صفحات کارنامه پرافتخار انقلاب را ورق می زنیم و چشمان خود را با بصیرت خون شهید آشنا می کنیم، می بینیم که شهدای عزیز با نثار جان و ریختن خون خود از مرزهای ایران دفاع کردند و امروز پیکر شهدا می تواند هجمه هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی می شود را ناکارآمد کرده و فضای غبار آلود جامعه را شفاف و روشن کند.

سلام خدا به شهدای مظلوم تاریخ که مظلوم جوانه زدند و رد خونشان گواه مظلومیتشان در عالم شد. یاد می کنیم از گرمای حضور شهدای والامقام در طول تاریخ انقلاب که هماره، ناجی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند؛ این ایثار و فداکاری، چه آن روزی که دشمنان خبیث به جغرافیای کشور یورش آوردند و چه در طول سال ها و سده های تاریخ، نمود و بروزی حماسه ساز داشته است.

مشهد الرضا(ع) شهر شهید و شهادت، این روزها در طلیعه یک دهه پرافتخار آنهم در گام دوم انقلاب میزبان میهمانان تازه ای شده است؛ ملائک حریم رضوی پیکر پاک شهیدان کشور را در آغوش گرفته اند؛ در حال حاضر، ۱۱۷ نقطه به دفن پیکر پاک شهیدان معطرند و عطر شهیدان زمین و زمان را معطر و متبرک به برکت وجودی آنان می سازد. بدون تردید یادمان شهدای گمنام هر یک مکان معرفتی، بصیرتی و به معنای واقعی کلمه دارالشفای زمان هستند.

این روزها مشهدالرضا(ع) میزبان گرم ۱۲ شهید گمنام شد که ۲۶ آذرماه وارد شهر مشهد شدند و پس از طواف مضجع منور رضوی، با بدرقه مردم شهید پرور شهر عالم آل محمد، به معراج مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) منتقل شدند. پیکر پاک شهیدان ششم دی ماه همزمان با سالروز شهادت بانوی عصمت و طهارت حضرت زهرا(س) تشییع خواهند شد.

همچنین به همت بخش امور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حوزه علمیه خراسان طی هفته جاری نیز پیکرهای مطهر شهدا برای خلق معنویت و صفا در این حوزه مقدس و بهره مندی طلاب و روحانیون از این فضای ماندگار، میهمان بعضی از مدارس علمیه خواهند بود.

خبرگزاری حوزه ضمن احترام و یادآوری جلوه های جهاد ماندگار روحانیت معظم، ایثار فرزندان وطن و فداکاری سربازان حضرت بقیة الله الاعظم(عج) در لباس دین و ایمان، از مردم مشهد، طلاب و فضلا برای حضور در تشییع شهدای مظلوم دعوت به عمل می آورد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha