شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1060982
۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
نماز

حوزه/ دوره تخصصی نماز با موضوع «نماز و خانواده»، در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس یزدانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد صادق کفیل در دوره تخصصی نماز با موضوع «نماز و خانواده»، جهت توانمندسازی مبلغین، دانش آموختگان و طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند: در وقت نماز دست به دعا باشید و این ساعت بهترین زمان برای اجابت است افزود: در نماز پنج محور اساسی باید انجام شود، اول وقت و پر انرژی بودن، نماز را باید در اول وقت خواند چون درهای رحمت الهی باز است دوم در مسجد نماز خواندن و مسجدی کردن بچه ها، برای بیمه شدن و نماز خواندن فرزندان روی مسجدی کردن آنها کار کنیم. مسجد تربیت کننده است. یک روز هفته را برای بچه های مدرسه در مسجد اختصاص دهید و پاتوق همیشگی آنها در این روز هفته باشد.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان اینکه در نماز حضور قلب داشته باشید گفت: طبق فرمایش آیت الله بهجت دلی که در شبانه روز به غیر خدا مشغول باشد در نماز نمی تواند به خدا مشغول باشد و راه حضور قلب جدایی از لهویات است، دانستن اسرار و آداب نماز، اگر جامعه ی ما سر الصلات می دانست ما تارک الصلاة نداشتیم.

حجت الاسلام کفیل ادامه داد: معارف نماز را برای رسیدن به اسرار نماز و رموز نماز برنامی ریزی کنید و برای دعوت کردن به نماز از طریق الگو بودن از همسالان کمک و یاری بگیرید.

وی در ادامه مهارت های دعوت به نماز را بستر سازی و فضاسازی که دوره مراقبت است، ایجاد حس خوشایندی در دانش آموزان، ایجاد فرصت تقلید مانند وضو گرفتن در خانه، واکنش مناسب در برابر نماز خواندن کودکان مانند عکس گرفتن عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha