دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فتنه

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: بی شک از جمله مهم ترین بایسته ها و الزامات مقابله با فتنه، تلاش در جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین بهاءالدین اسکندری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به دهه بصیرت ابراز داشت: حماسه بزرگ و ماندگار نهم دی سال ۸۸ بار دیگر ثابت کرد که انقلاب اسلامی به کوری چشم بدخواهانش، یک انقلاب مردمی و الهام بخش است، کما این که نه فقط در داخل کشور بلکه در عرصه بین المللی شاهد تأثیرات آن در ابعاد گوناگون هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم افزود: البته ما باید توجه داشته باشیم که به هر حال یک سری مشکلات داخلی داریم که سطحی هم نیست و بعضاً عمیق است و لذا دشمن بر روی این مشکلات و گسل های اجتماعی و اقتصادی و غیره، برنامه ریزی می کند و می‌کوشد که به این بهانه به اهداف شوم خود در قبال جامعه ما دست یابد.

وی اضافه کرد: بر این اساس بنده معتقدم که ما باید به هر دو جنبه قضیه توجه کنیم یعنی در عین حال که از نقش دشمن و عوامل آن در فتنه ها و اغتشاشات غافل نشویم، از آن سو نیز به طور جدی به دنبال رسیدگی به مشکلات مردم و تلاش برای رفع آن ها باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین اظهار داشت: به دیگر سخن ما نباید دچار افراط و تفریط شویم به نحوی که صرفاً یک بُعد از مسایل را دنبال کنیم و از دیگر ابعاد غافل شویم، بلکه می بایست به همه جوانب و ابعاد احاطه یافته و به خصوص به دنبال حل مشکلات داخلی از جمله در مباحث مرتبط با حوزه اقتصاد و معیشت مردم باشیم.

وی با تأکید بر این که تلاش برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از جمله مهم ترین الزامات و بایسته های مقابله با فتنه است، افزود: واقعیت این است که در شرایط کنونی، مردم تحت فشار شدید اقتصادی هستند و مطالبات به حقی نیز دارند که شخص مقام معظم رهبری نیز بر لزوم رسیدگی به آن ها تأکید فرموده اند و اگر ما به این مطالبات و اعتراضات توجه نکنیم، طبعاً دشمن از این گسل ها و به بهانه این مشکلات به دنبال سوء استفاده از مسایل و دنبال کردن اهداف خودش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha