یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ ‌در همایش جهاد تبیین روحانیون شهرستان مراغه اعلام شد که در عملیات های کربلای ۴ و ۵ حدود ۱۰۰۰ طلبه و روحانی به شهادت رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه شامگاه شنبه در همایش جهاد تبیین که در سپاه مراغه برگزار شد، گفت: علما پس از ائمه(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در طول تاریخ بیان واقعیت‌ها را بر عهده داشته‌اند و اکنون نیز سهم قابل توجهی از جهاد تبیین را عهده‌دار هستند.

وی افزود: علمای بزرگ در طول تاریخ برای تبیین واقعیت‌ها جانفشانی کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به حضرت امام خمینی (ره)، مرحوم سیدجمال‌الدین اسدآبادی، شیخ محمد عبده، علامه امینی، سیدمحسن امین و صدها عالم دیگر اشاره کرد.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه اکنون حزب شیطان علیه نظام مقدس متحد شده است، اضافه کرد: طلاب و روحانیون در چنین شرایطی وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارند و باید با استدلال وارد میدان جهاد تبیین شوند.

وی تأکید کرد: علما در برابر خون شهدا، امام خمینی (ره) و این نظام مقدس رسالت سنگینی بر عهده دارند و با تبعیت از رهبری باید به وظیفه خود در زمینه جهاد تبیین به درستی عمل کنند.

‌عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انتقادهایی نسبت به برخی از مسائل در سطح جامعه وجود دارد اما حفظ نظام ضروری است و طلاب و روحانیون باید برای دفاع از حریم ولایت و این نظام مقدس به صورت متحد وارد جهاد تبیین شوند.

وی ادامه داد: ملت ایران برای حفظ اصل نظام صدها هزار شهید تقدیم کرده‌ و علما و شخصیت‌های بسیاری نیز برای پیروزی انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند؛ بر همین اساس امروز حفظ عزت شیعه و ادای دین به جانفشانی گذشتگان در گرو حمایت از ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.‌

شهادت حدود ۱۰۰۰ طلبه در عملیات های کربلای ۴ و ۵

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این همایش گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون ۲۸ سخنرانی در جمع علما داشته‌اند و انتظاراتی را بیان کرده‌اند که «انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه و مقابله با انقلاب‌زدایی» از جمله آنهاست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا افزود: یکی از موضوعاتی که به تبیین نیاز دارد، نقش برجسته روحانیت در دفاع مقدس است تا جایی که طی دو عملیات کربلای چهار و پنج حدود یکهزار طلبه شهید شدند.‌

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران تاثیر خودش را در جای‌جای جهان گذاشته است، بیان کرد: حضور ۲۰ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان در پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده این تأثیرگذاری است که دشمن از آن واهمه دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با تأکید بر اینکه تبدیل جامعه به جامعه دینی وظیفه علماست، به ضعف‌های عرصه رسانه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون در حوزه رسانه فقط دفاع کرده‌ایم در حالی که دشمنان در حجم بسیار بالایی شبهه ایجاد می‌کنند و موضع دفاعی رسانه ای تاثیر چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه ۲۷ مجموعه فرهنگی در سطح کشور عملکرد جزیره‌ای دارند، بیان کرد: در چنین شرایطی طلاب و روحانیون باید بیش از پیش در جبهه فرهنگی میدان‌داری کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سرایی ادامه داد: بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی نیز از توصیه‌های رهبری به علما است و از دیگر توصیه‌ها نیز می‌توان به «توجه به مشکلات جامعه و مطالبه‌گری» اشاره کرد.

وی جذب حداکثری و دفع حداقلی را مورد تأکید قرار داد و از حوزویان خواست تا شناخت کافی نسبت به جنگ شناختی کسب کرده و شبهه‌افکنی دشمنان را قبل از تبدیل به تردید، خنثی کنند.

ارتباط مستقیم یکی از دستگیرشدگان اغتشاشات با آلبانی

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری فرمانده سپاه مراغه نیز در این همایش با اشاره به اینکه مراغه به عنوان دومین شهر بزرگ آذربایجان‌شرقی در طول ۱۰۶ روز گذشته مورد طمع اغتشاشگران بوده است، بیان کرد: در سایه هماهنگی اعضای شورای تأمین و حضور میدانی نیروهای بسیجی و امنیتی، فراخوان‌های متعدد معاندان در این شهرستان بی‌نتیجه ماند.

وی با بیان اینکه یک نفر از دستگیرشدگان در مراغه به صورت مستقیم با منافقان در آلبانی در ارتباط بود، تأکید کرد: دشمن برای تک‌تک شهرها برنامه دارد اما به لطف خداوند امنیت در شهرستان برقرار بوده است.

فرمانده سپاه مراغه، اولویت را دفاع از انقلاب و رهبری عنوان کرد و افزود: اگر به صورت جبهه‌ای و همه‌جانبه عمل شود، تأثیر جنگ شناختی دشمن نیز روز به روز کمرنگ‌تر خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha