دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: یکی از ویژگی‌های این انسان بزرگ عبور از دنیا بود چون کاملاً از دنیا عبور کرد لذا هیچ عنوانی از عناوین دنیایی برای او لذت بخش نبود مگر اینکه عنوانی باشد که در طریق خدمت به اسلام و مسلمین انقلاب و آبادی آخرت معنا و مفهوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه با تسلیت سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی تربیت شده مکتب انقلاب بود؛ این شهید عزیز در معرفت، رفتار، اخلاق، بصیرت، سیاسی و اجتماعی و در یک کلام شخصیت کم‌نظیر اگر نگوییم بی‌نظیری در منظومه انقلاب بودند که خدمات شایانی به ایران، اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و مردم مسلمان منطقه بلکه جهان مقاومت در مقابل جهان استکبار انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: یکی از ویژگی‌های این انسان بزرگ عبور از دنیا بود، لذا هیچ عنوانی از عناوین دنیایی برای او لذت بخش نبود مگر اینکه عنوانی باشد که در طریق خدمت به اسلام و مسلمین انقلاب و آبادی آخرت معنا و مفهوم داشته باشد.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: حاج قاسم سربازی نظام و خدمت به نظام و ولایت فقیه را بر همه عناوین مهم حکومتی و عناوینی که خودش در آن ساختار رشد کرده بود ترجیح می داد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: شهید سلیمانی شخصیتی با اخلاص بود که این اخلاص هم سرٌ من اسرار الله است؛ به معنای دقیق کلمه ایشان دارای مقام اخلاص بودند و این اخلاص ایشان کاشف از خیلی از امور بود، امور الهی، امور معنوی. بدین خاطر بود که «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» بودند. در جامعه اسلامی مظهر رحمت بود و برای کفار تجسم قهر و غضب الهی بودند.

وی شهید سلیمانی را الگوی مناسبی برای تمامی جوانان ایران و تمام مسئولان ایران عنوان کرد و ابراز داشت: اگر شما می‌بینید این همه محبوب هست ایشان و این همه در تشییع ایشان شرکت می‌کنند نتیجه معامله‌اش با خداست. کسی که چیزی برای خودش نخواهد بلکه همه چیز بر خدا، خدا هم همه چیز برای او می‌خواهد.

امام جمعه بوشهر گفت: شهید سلیمانی میزان و معیار محاسبه خوبی است برای همه ما که اگر بخواهیم بگوییم انسانی که با خدا باشد خدا چه چیزی نصیب او می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha