یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: سازمان اوقاف یک دستگاه مردم نهاد بر اساس نیت واقفان خیراندیش است که بیش از ۱۰۰ سال پیش در کشور تشکیل یافته تا با خدمتگزاری به مردم از بیش از ۸۰۰ نوع نیات واقفان در حوزه‌های مختلف پاسداری کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در جلسه آسیب شناسی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم برگزاری این نوع جلسات موجب رشد و بالندگی و توسعه دستگاه‌های اجرایی استان و نیروی انسانی این دستگاه‌ها که مهمترین دارایی سازمان‌ها است، شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه وقف در دین اسلام، گفت: وقف یک سنت دیرپای نبوی، علوی و فاطمی است که پشتوانه اقتصادی اسلام محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: سازمان اوقاف یک دستگاه مردم نهاد بر اساس نیت واقفان خیراندیش است که بیش از ۱۰۰ سال پیش در کشور تشکیل یافته تا با خدمتگذاری به مردم از بیش از ۸۰۰ نوع نیات واقفان در حوزه‌های مختلف پاسداری کند.

وی با بیان این‌که نیات واقفان خیراندیش از کمک به نیازمندان گرفته تا کمک به تامین غذای حیوانات و پرندگان در طول فصول سرد سال گسترده است، اظهار کرد: اجرای طرح‌هایی نظیر توزیع بسته‌های کمک تحصیلی به دانش آموزان محروم، بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، کمک مالی به هیئات‌ مذهبی و ... در دستور کار اداره کل اوقاف استان قرار دارد.

حسینی با اشاره به گستره فعالیت این نهاد در حوزه اشتغال زایی، صنعت و کشاورزی، گفت: یکی از طرح‌های مغفول مانده در سازمان اوقاف بحث مردمی سازی این سازمان با عنوان طرح نصب امین بوده که اکنون این طرح اجرا شده است و نزدیک به ۱۰۰ امین موقوفات در سطح استان نصب شده‌اند.

فتحی زاده، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: این جلسه با عنوان ارزیابی عملکرد و چالش‌های دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه فرهنگی و اجتماعی به میزبانی اداره کل اوقاف برگزار شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلسه‌ای ارتقای سلامت اداری، توسعه خدمات دولت الکترونیک و برنامه‌های پیش رو برای ارتقای رضایتمندی مردم است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: اداره کل اوقاف استان در ارزیابی شاخص‌های مهم عملکرد سال گذشته جزو دستگاه‌های برتر بود. در جلسه امروز بایستی تنگناهای مربوط به شاخصه‌ها را شناسایی کرده و برای بهبود آن‌ها برنامه ریزی کنیم تا در راستای سند تحول دولت مردمی بتوانیم رویکرد شفاف سازی، ارتقای سلامت اداری و توسعه خدمات دولت الکترونیک در ادارات را اجرا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha