شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی اکبری

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: اتفاقاتی نظیر ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ باید در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی به تصویر کشیده شود تا جوانان با ظلم دوران ستم شاهی آشنا شوند.

محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه، برنامه‌های نمایشی باید تصویرگر رویدادهای انقلاب باشد، گفت: امروز ۱۹ دی سالگرد قیام خونین مردم قم است. درباره رویدادهای انقلاب آنگونه که باید اطلاعات سازی لازم صورت نگرفته است البته چند کار تلویزیونی یا سینمایی تولید شده اما این آثار نتوانستند تمام اتفاقات انقلاب را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: یکی از این اتفاقات، قیام خونین مردم قم در سال ۵۶ است. در این رویداد بسیاری از مردم توسط رژیم ستم‌شاهی به خاک و خون کشیده شدند. در پرداختن به انقلاب معمولاً تنها به اتفاقات دهه فجر نظر می‌شود اما انقلاب اسلامی از سال ۴۲ حرکت خود را آغاز کرد و در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید. طی این مدت اتفاقات بسیاری رخ داده که باید از آنها فیلم و سریال ساخت.

این تهیه‌کننده تأکید کرد: فیلمسازی پیرامون رویدادهای انقلاب در تلویزیون ساده‌تر است چون دولت از آن حمایت می‌کند و تهیه‌کننده برای بودجه مشکل چندانی ندارد اما در سینما وضعیت اینگونه نیست پس اگر می‌خواهیم فیلم‌های فاخر در حوزه انقلاب اسلامی داشته باشیم یا باید به صورت ویژه برای آن بودجه در نظر بگیریم یا اینکه از تهیه‌کننده بخش خصوصی حمایت به عمل آوریم.

علی‌اکبری تأکید کرد: در سال‌های اخیر رسانه‌های فارسی زبان بیگانه که نسبت به انقلاب معاند هستند تلاش کردند با دروغ و تحریف تاریخ، ذهن جوانان را گمراه کنند و به نوعی دوران پهلوی را تطهیر کنند . برای همین اگر اتفاقاتی که در در دوران ستم شاهی رخ داده در قالب برنامه نمایشی نشان داده شود جوانان از ظلم ستم آن دوره آگاه خواهند شد. لازم به ذکر است که تولیدات در این عرصه باید به واسطه تخصص و دانش تولید شود. در کنار این مهم، داشتن تعهد نیز شرطی ویژه است.

این سینماگر در انتها بیان کرد: انقلاب اسلامی تنها حرکت مردمی در دنیا بود که وجه فرهنگی داشت برای همین بسیاری از کشورهای دنیا تحت تأثیر فرهنگ انقلاب اسلامی قرار گرفتند. توصیه جدی من این است وقتی قرار است فیلمی پیرامون انقلاب اسلامی بسازیم حتماً روی کارکرد فرهنگیان توجه کافی داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha