شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خیران

حوزه/ دو زن زندانی در یزد به کمک خیران یزدی و با همکاری اداره توسعه حل اختلاف استان، ستاد دیه و شورای حل اختلاف استان یزد در آستانه ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، محمدرضا حداد رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد از آزادی یک مددجوی زندانی زن بعد از گذشت قریب به دو سال از زندان خبر داد و گفت: در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با همت شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان شهرستان اردکان و صلح یاران و با مشارکت یک خیر، یک زن مددجوی زندانی از بند زندان رها شد.

وی با اشاره به اینکه این مددجو دارای سه فرزند است، افزود: با محکومیت مالی در چهار فقره پرونده به ارزشی بالغ بر ده میلیارد ریال، قریب به دو سال در زندان بسر می برد و با مشرکت یک خیر و تلاش مجموعه شورای حل اختلاف، به آغوش خانواده خویش بازگشت.

این مقام قضایی با تقدیر و تشکر از فعالیت های بی دریغ اعضاء شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان در سراسر استان ابراز داشت: ترویج و توسعه فرهنگ صلح، گذشت، مدارا و عفو از توصیه های دین مقدس اسلام است که نهادهای سازشی در این راستا گام های موثری را تاکنون برداشته اند.

مشارکت بانوی یزدی در آزادی یک مادر

بانوی یزدی مبلغ ۱۰ میلیون تومان هزینه مراسم چهلم مادر مرحوم خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داد.

بانوی یزدی با مراجعه به دفتر ستاد دیه استان یزد با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون تومان هزینه برگزاری مراسم چهلم مادر مرحوم خود به آزادی یک زن زندانی که به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی روانه زندان شده بود در آزادی این مادر یزدی مشارکت نمود.

این بانوی یزدی که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در خصوص این اقدام خداپسندانه گفت: یکی از وصیت های مادرم این بود تا به جای مراسم هایی با تشریفات هزینه مراسم های او را به کارهای خیر اختصاص دهیم.

این بانو در ادامه گفت: در همین راستا بعد از برگزاری مراسم ختم و سوم به صورت بسیار مختصر تصمیم گرفتیم تا با توجه به تبلیغات محیطی ستاد دیه در خصوص آزادی مادران در بند به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) ما نیز این مبلغ را به آزادی یک مادر در بند اختصاص دهیم تا با این اقدام هم در آزادی یک بنده خدا نقش کوچکی داشته باشیم و ثواب این کار خیر نیز به روح مادرمان برسد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha