سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمدلو

حوزه/ محمدلو گفت: زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان انسان کامل و شخصی که به بالاترین درجات قرب معنویت و کمال رسیده و وجود نازنینش بهترین گواه بر این مطلب است که در اسلام بین مرد و زن تفاوتی در رسیدن به کمالات عرفانی و معنوی و تلاش و مجاهدت و ایستادگی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اظهار داشت: زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان انسان کامل و شخصی که به بالاترین درجات قرب معنویت و کمال رسیده و وجود نازنینش بهترین گواه بر این مطلب است که در اسلام بین مرد و زن تفاوتی در رسیدن به کمالات عرفانی و معنوی و تلاش و مجاهدت و ایستادگی نیست.

وی با بیان این که زنان هم می توانند مدافع نبوت و امامت باشند و جانانه از آن دفاع کنند، گفت: تفاوت زن و مرد در نوع فعایت هایشان می باشد که براساس تفاوتهای تکوینی و در خلقت برایشان لحاظ شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: تفاوت دیگر زن و مرد در شیوه حضورشان در اجتماع می باشد که برای زنان این حضور با رعایت عفت و حجاب سفارش شده است و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، به زیبایی جایگاه عبودیت و بندگی ، جایگاه خانوادگی و اجتماعی زنان را برای ما نشان دادند.

محمدلو ادامه داد: حضرت زهرا (س) در جایگاه عبودیت و بندگی خداوند به درجه اعلی رسیدند و القاب زیبایشان و شان نزول های قرآنی و روایات مختلف پیامبر و اهل بیت درباره ایشان گواه این مطلب می باشد و حضرت نشان دادند که زن در اجتماع می تواند به عنوان یک مربی و هدایت گر نقش آفرین باشد.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) به عنوان یک زن عالمه و مسلط به مفاهیم عمیق قرآن و فلسفه احکام و آشنای کامل به جایگاه نبوت و امامت و همچنین آگاهی کامل به شرایط مردم در زمان جاهلیت و حالشان داشتند و آن را در خطبه فدکیه شاهد هستیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان کرد: حضرت زهرا (س) باشجاعت و شهامت تمام و با رعایت کامل حجاب و عفاف وارد میدان می شوند و با شیوه های مختلف در دفاع از جایگاه ولایت و امامت در جامعه روشنگری میکنند .

وی افزود: سخنرانی در جمع مردان و زنان مدینه، گریه در بیت الاحزان، ۴۰ روز خانه به خانه رفتن و تشییع شبانه و قبر مخفی که تا قیامت در اثبات حقانیت ولایت و دفاع از حق مولا علی علیه السلام از مهم ترین شاخصه های زندگی حضرت زهرا (س) می باشد و شیوه زندگی مجاهدانه حضرت در همه ابعاد پر از درس ها و نکته هاست .

محمدلو بیان کرد: تربیت فرزندان بر معیار توحیدی و توجه دادن آن ها به عبودیت و بندگی خدا از مهم ترین خصلت های حضرت زهرا (س) در جایگاه مادری است و حضرت این مسئله را هم به صورت عملی با رفتار خود و با توجه دادن فرزندان به نماز و رفتن به مسجد و بیداری شب قدر و ... نشان می دادند.

وی گفت: امروز هم اگر بخواهیم فرزندانمان را در برابر حوادث و مشکلات دنیا و زدگی بیمه کنیم باید آن ها را با نماز آشنا کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: صمیمت اعضای خانواده با همدیگر بسیاری از مشکلات را حل و سختی ها را آسان می‌کند و در شیوه های تربیتی محبت یکی از بهترین شیوه هاست که در زندگی حضرت زهرا هم در رابطه با پدر، همسر و فرزندان این محبت عمیق را شاهد هستیم و بوسیدن فرزندان ، بازی با ایشان و خواندن اشعار پرمحتوا برای فرزندان نمونه هایی از ابراز محبت است.

وی تأکید کرد: توجه به مسئولیت پذیری و نوع دوستی نسبت به مردم که در زندگی حضرت زهرا(س) شاهد هستیم باید الگوی ما باشد و امروز هم مادران باید فرزندانشان را فاطمی تربیت کنند.

محمدلو توجه به مسئله تقسیم کار در خانواده را یکی دیگر از شاخصه های زندگی حضرت زهرا (س) دانست و گفت: حضرت علی علیه السلام با اینکه کارهای بیرون از خانه به ایشان محول شده بود اما در کارهای داخل خانه هم به حضرت زهرا سلام الله علیها کمک می‌کردند و این مسئله نکته مهمی در خانواده محسوب می شود.

وی تصریح کرد: کودکی حضرت زهرا سلام الله علیها در شعب ابی طالب سپری شد و حضرت سختی ها را لمس کردند و برای زندگی آینده محکم و مقاوم شدند و آشنایی فرزندان با سختی ها یکی از روش های مقاوم سازی فرزندان است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: زیادی در رفاه بودن و آسایش زیاد کودکان و خریدن هر چیزی که دلشان خواست ، بدون توجه به درآمد و خرج و مخارج زنگی برای آینده بچه هایمان خطرناک است چرا که آن ها را پرتوقع و لوس و شکننده نسبت به مشکلات زندگی بارمی آورد ‌.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha