پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تبریز

حوزه/ دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان ظهر امروز با تجمع در دانشگاه زنجان ضمن محکوم حمایت دولت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی سرکوب دانشجویان و اساتید را توسط پلیس این کشور محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، دانشگاهیان دانشگاه‌های استان زنجان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ظهر دوشنبه در محوطه دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان برگزار شد.

در این تجمع که با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان برگزار شد، حاضرین شعارهای در محکومیت اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا و دولت غربی از این جنایت سر دادند، همچنین شرکت کنندگان در این تجمع برخورد با دانشجویان و اساتید حامی فلسطین را در آمریکا محکوم کردند.

در تجمع دانشگاهیان زنجانی طوماری در دفاع از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و حمایت از جنبش دانشگاهیان آمریکا به امضاء رسید.

جلال بازرگان، رئیس دانشگاه زنجان در این تجمع با اشاره به وضعیت حال حاضر مردم غزه و جنایت‌های رژیم اسرائیل در این منطقه، گفت: آنچه امروز جهان شاهد آن است جنایات رژیم اسرائیل در حق بشریت است و این حالی است که مجامع و دولت های مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایات عکس‌العمل خاصی نشان نمی‌دهند.

وی با اشاره به خیزش جامعه دانشگاهیان در دنیا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی، افزود: امروز آمریکا و اسرائیل در بدترین شرایط در نزد افکار عمومی قرار دارند به طوری که دیگر امپراطوری و سانسور رسانه‌ای هم مانع از آگاهی جهانیان نسبت به جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

فرشید جعفری عضو هیأت علمی گروه حقوق و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان نیز در این تجمع با اشاره به تاریخچه اشغال فلسطین به دست اسرائیل و در ادامه شکل‌گیری جنبش‌های آزادی خواهی در فلسطین، گفت: نگاه‌ها به فلسطین و جنبش‌های مقاومت ملت فلسطین امروز وارد فضای جدیدی شده و مقاومت ملت فلسطین و در چند ماه اخیر عملیات طوفان الاقصی سرنوشت منطقه را دگرگون کرد.

جعفری با بیان اینکه امروز شاهد برهم خوردن معادلات در خصوص مسئله فلسطین و نمایان شدن چهره وحشی و غاصب رژیم کودک کش اسرائیل هستیم، افزود: جهانیان امروز بیش از گذشته به حقانیت آرمان فلسطین پی برده و ملت‌ها و جنبش‌های آزادی خواه جهان حامی مردم فلسطین هستند.

وی ادامه داد: بنا به اصول حقوق بین‌المللی اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی نسل کشی و جنایت‌های جنگی است و با این وجود آمریکا و تمام قدرت‌های اروپایی پشت این رژیم وحشی قرار گرفته‌اند و این البته ماهیت واقعی اندیشه لیبرال دموکراسی غربی را آشکار کرده است.

عضو هیأت علمی گروه حقوق و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه امروز در نقاط مختلف آمریکا شاهد خیزش جامعه نخبه و دانشگاهی در حمایت از غزه هستیم، گفت: اضلاع قدرت آمریکا یکی پس از دیگری رو به افول رفته و خیزش دانشگاهیان مقدمه فرو ریختن مؤلفه‌های فکر و اندیشه آمریکایی است و این روند جهان را وارد عرصه متفاوت‌تر از گذشته می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha