شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پایان نامه

حوزه / طلبه موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «تأثیر امور دیداری و شنیداری بر تربیت فرزند» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مهدیه اکرمی فر، طلبه موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «تأثیر امور دیداری و شنیداری بر تربیت فرزند»، با راهنمایی دکتر سید روح الله موسوی زاده و داوری حسین دیبا دفاع کرد.

اکرمی فر در دفاع از پایان نامه خود گفت: تربیت نسلی سالم و مؤمن از مهمترین کارکردهای خانواده ی موفق می باشد و والدینی که بتوانند از جوانب و ابعاد گوناگون، موجبات شکوفایی و رشد استعدادهای بالقوه ی فرزندان خود را فراهم نمایند نسبت به همه ی عوامل مؤثر بر تربیت فرزندان، دقیق و حساس هستند.

وی ادامه داد: از جمله عوامل مؤثر، عوامل محیطی است که به واسطه ی حواس ظاهری ادراک می شوند و با توجه به این که فرزندان بیشترین اوقات خود را در محیط خانه و در ارتباط با والدین خود سپری می نمایند رفتارهای کلامی و غیر کلامی و گفتارهای ایشان از امور دیداری و شنیداری مهمی است که می تواند مسیرتربیت فرزندان را هموار نموده یا تخریب نماید.

طلبه موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان گفت: در این تحقیق که با زاویه ی دید متفاوتی به موضوع تربیت فرزندان پرداخته شده است از طریق بررسی مباحث بنیادی در تربیت، به بیان آثار اهم امور دیداری و شنیداری در محیط خانواده بر تربیت فرزندان پرداخته شده تا با آگاهی بخشی به والدین، موجبات عملکرد دقیق‌تر والدین و تحریض ایشان به آموختن انواع مهارت های کلامی و غیر کلامی فراهم گردد و با آگاهی از تأثیرات انواع رسانه‌هایی که مورد استفاده ی فرزندان قرار می گیرد توجه بیشتری به برنامه¬ریزی برای اوقات فراغت ایشان و نحوه ی استفاده ی بهینه از رسانه¬ها داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha