دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: اسلام هیچ مانعی در راه زن برای کسب دانش، ترویج و نشر آن قرار نداده و هیچ مانعی برای حضور زنان در محافل فرهنگی با رعایت حجاب و عفاف نمی‌بیند.

حجت‌الاسلام غروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به جایگاه زن در جامعه اسلامی اظهار داشت: تاریخ اسلام در لابه‌لای صفحات خود نام درخشان زنان بسیاری را برای ما حفظ کرده است که حتی پیش از مردان خود، به اسلام گرویدند و احکام آن را با تعقل دریافت کردند و خود مبلغ دین و حتی راوی حدیث شدند.

وی ادامه داد: اسلام هیچ مانعی در راه زن برای کسب دانش، ترویج و نشر آن قرار نداده و هیچ مانعی برای حضور زنان در محافل فرهنگی با رعایت حجاب و عفاف نمی‌بیند.

حجت‌الاسلام غروی تأکید کرد: این دشمنان اسلام هستند که علم را لازمه جلف گری قرار دادند تا به مطامع و هوس‌های خود برسند و جلو پیشرفت زنان مؤمن را بگیرند، این نکته را زنان باید خوب درک کنند تا آن نمونه‌های صدر اسلام را احیا نمایند.

وی خاطرنشان کرد: گذشته از عرصه‌های فرهنگی، در میدان‌های عمل نیز زن شانه‌به‌شانه مرد، پرچم اسلام را به اهتزاز درآورده است، به گواهی تاریخ، زن حتی در میدان‌های جهاد حاضر شده و با تلاش خود اثبات کرده است که بر اساس انسانیتی که اسلام برای او بدان اقرار کرده، برای اسلام تلاش می‌کند و حق دفاع از دین خود را دارد.

امام‌جمعه سلفچگان افزود: اسلام حجاب را برای جداکردن زن از جامعه تشریع نکرد، بلکه همان گونه که خود آیه مبارکه حجاب بر آن دلالت دارد بر عکس است؛ چرا که در آیه ابتدا به‌ مردان دستور می‌دهد که چشمان خود را فرو بندند و اگر لازمه حجاب جدایی زن از جامعه بود، دیگر نیازی به دستور به چشم فروبستن نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 0
    55 درصد دانشجویان دانشگاه ها را بانوان تشکیل داده اند، کافی نیست؟ دانشگاه، فرش قرمز زیر پای بانوان پهن کرده، تشدید کننده غرایز و احساسات، برداشتن حصارها، گستردن آرزوها و توقعات، سوق دادن به کار در محافل عمومی و خصوصی؛ دختران را از حجاب خانواده خارج کرده و به آغوش جامعه رهسپار می کند!
  • هُوَ الکافی کفاءً CA ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 1
    از نظر رهبر عزیز، یکی از نشانه های توفیق جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷 در تداوم آمیزه ی دین و توسعه، حضور زنان مسلمان در سکوهای علمی و فرهنگی است. این برای نظام غرب چالش آفرین است و به همین دلیل نمی خواهند زن دانشمند ایرانی با اعتقادات اسلامی تربیت شود. در دیدار جمعی از بانوان اندیشمند و سخنان بانوان (۱۳۷۷/۰۷/۱۸)(https://khl.ink/f/2910)، حضرت آقا گفتند:🔹 راه یافتن جوانان - و در زمان ما بخصوص راه یافتن دخترها - به دانشگاه فی‌نفسه چیز خوبی است. علّت این است که بالاخره جای درس خواندن و مطالعه کردن و روشنفکر و آگاه شدن، عمدتاً دانشگاه است. درست است که بیرون دانشگاه هم ممکن است کسی کتاب بخواند و فاضل و آگاه شود؛ لیکن این کم اتّفاق می‌افتد. طبعاً خانمها در محیط دانشگاه - بیشتر خانمها این‌طورند - یک شکفتگی و شکوفایی و جرأتِ پرداختن به مطالب علمی پیدا می‌کنند و ذهنشان باز می‌شود. البته پسرها هم همین‌طورند؛ نمی‌شود گفت مخصوص دخترهاست.🔹 سلام آقا جان! ما در دانشگاه دشمن نه درس میخوانیم، نه کار میکنیم و نه تدریس! همنشینی با مردم/معلم/استاد های مریض/جاهل/منحرف (چه بخواهد در ایران باشد، یا در خارج ایران یا در فضا باشد) سند 2030 را در امروز 2023 وارد ذهن، روح و فکر میکند. چگونه مطالعه کنیم؟ با امام و شهدا مطالعه کنیم! با امام و شهدا دانشگاه برویم! هر دانشجو باید محافظی داشته باشد! یک مدافع حرم، سلامت و امنیت! از تیم محافظان حاج قاسم چه می‌دانیم؟ از تیم محافظان آقای بهجت چه می‌دانیم؟ خاطراتی کوتاه (شیوه باران، ص٢۶):🔸 قبل‌تر محافظ یکی از مراجع بود. بعد از فوت آن مرجع، آمده بود به‌اصرار که محافظ آقای بهجت بشود. خانوادۀ آقا هم قبول کردند و با خودش در میان گذاشتند. گفت:«آن وقت چه کسی می‌خواهد از آن محافظ، محافظت کند؟» گفتند: «خدا» گفت: «همان خدا، از من هم محافظت می‌کند.🔸 کافی نیست؟ كَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا! ما از علم و ایمان امام و شهدا تغذیه میکنیم! سلام فرمانده! عـهد میبندم، حاج قاسمت بشم، عـهد میبندم، مثل بهجت و مصباح و سربازای گمنام خادمت بشم! خادمان قرآن قادرند! قادرند فرشی را به ارش برسانند! وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ- ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَقَلِيلٌ مِنَ الْآخِرِينَ! در دیدار سال ۱۳۹۸ با جمعي از جوانان و دانشجويان، آیت الله مصباح یزدی گفتند که عده ی کمی شاگردهای ممتاز هر کلاسی میشوند! شاگردان ممتاز واقعی سوره واقعه!
  • دانشگاهِ واقعی CA ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 1
    ما فرش قرمز برای هیچ نا پاکی پهن نمیکنیم! هیچ کدام از پیام رسان های غرب/غرب زده را استفاده نمی کنیم! در آبان ماه، سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل،گفتند:«پلتفرم‌های خارجی تلاش کردند تا فضای افکار عمومی را به بیگانگان واگذار کنند و آن کسانی که برای تلگرام، واتساپ و اینستاگرام فرش قرمز پهن کردند امروز مسئول ناامنی‌های اقتصادی و مسائل اجتماعی در کشور هستند.» ما برای آرمان و آرشام و اولیا الله فرش قرمز پهن میکنیم! چطور شد که دانشجوی شاگرد زرنگ کشور ایران -آرمان عزیز- سر از حوزه درآورد؟ حالا چطور شد که آرمان ما دانشگاه را به حوزه پیوند زد!؟🔹«دانشگاه و حوزه‌های علمیه می‌توانند دو مرکز باشند برای تمام ترقیات و تمام پیشرفت‌های کشور و می‌توانند دو مرکز باشند برای تمام انحرافات و انحطاطات کشور... اگر دانشگاه واقعا دانشگاه باشد و دانشگاه اسلامی باشد، یعنی در کنار تحصیلات در آنجا تهذیب هم باشد،تعهد هم باشد، یک کشوری را اینها می‌توانند به سعادت برسانند. [بخشی از سخنان امام خمینی(ره) در ۲۷ آذر۱۳۶۱]🔹 باید جهان 🌏جدیدی بسازیم!🔸«خصوصیت جامعه ایده‌آلی که امام زمان(عج) آن را می‌سازد، بالا رفتن سطح اندیشه انسان است؛ هم اندیشه علمی انسان، هم اندیشه اسلامی انسان. یعنی در دوران، ولی عصر شما باید نشانی از جهل و بی‌سوادی و فقر فکری و فرهنگی در عالم پیدا نکنید. آنجا مردم می‌توانند دین را به‌درستی بشناسند و این -همچنانیکه همه میدانید- یکی از هدف‌های بزرگ پیامبران بود که امیرالمؤمنین این را در خطبة نهج البلاغة شریف بیان کرده است، «وَيُثِيرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ». در روایات ما وارد شده است که وقتی، ولی عصر ظهور می‌کند، زنی در خانه می‌نشیند و قرآن را باز می‌کند و از متن قرآن حقایق را استخراج می‌کند و می‌فهمد. یعنی چه؟ یعنی آنقدر سطح فرهنگ اسلامی و دینی بالا می‌رود که همه افراد انسان و همه افراد جامعه و زنانی که در میدان اجتماع هم بر فرض شرکت نمی‌کنند و در خانه می‌نشینند، آن‌ها هم می‌توانند فقیه باشند، دین‌شناس باشند. می‌توانند قرآن را باز کنند و خودشان حقایق دین را از قرآن بفهمند. (امام خامنه ای، کتاب انسان ۲۵۰ ساله)»🔸«هرخانه یک پایگاه سلامت» وزارت بهداشت را شنیده اید؟ «هرخانه یک پایگاه سلامت» باحضور حاج قاسم چطور؟ وَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ مُوسَىٰ وَأَخِيهِ أَن تَبَوَّآ لِقَوْمِكُمَا بِمِصْرَ بُيُوتًا وَاجْعَلُوا بُيُوتَكُمْ قِبْلَةً وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ! 🇮🇷🕌🇵🇸