پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سپاه پاسداران

حوزه/ اقدام نمادین پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه مقتدر و عزیز جمهوری اسلامی ایران در فهرست تروریست یک اقدام مضحک و شرم آور است. مضحکانه بودن این اقدام از این جهت است که پارلمان اروپا که خود حامی تروریسم بوده چگونه به خود اجازه می دهد درباره سپاه پاسداران بیانیه بدهد.

خبرگزاری حوزه | اقدام نمادین پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه مقتدر و عزیز جمهوری اسلامی ایران در فهرست تروریست یک اقدام مضحک و شرم آور است.

مضحکانه بودن این اقدام از این جهت است که پارلمان اروپا که خود حامی تروریسم بوده چگونه به خود اجازه می دهد درباره سپاه پاسداران بیانیه بدهد، سپاهی که نقش آن در نابودی داعش هرگز در اذهان ملت های منطقه و جهان فراموش نخواهد شد. البته این اقدام از چند جهت قابل بررسی است که مهم ترین نکات عبارتند از:


۱. این اقدام برخاسته از عصبانیت شدید غرب در شکست پروژه اغتشاشات اخیر ایران است. غرب در براندازی نظام جمهوری اسلامی حساب ویژه ای باز کرده و از همه ظرفیت های تبلیغاتی، جاسوسی و مادی خود برای تحقق این هدف، استفاده کرده است. اما نظام جهوری اسلامی توانست منابع جاسوسی غرب را به سزای اعمال خود برساند و امنیت پایدار و همه جانبه را برای ملت عزیز ایران تامین کند.


۲. این اقدام نشان دهنده حماقت محض غرب متوحش است، زیرا با جنجال سازی می خواهد سپاه عزیز را در میان ملت غیور ایران منزوی کند. این اقدام یک خطای محاسباتی به تمام معناست، زیرا سپاه از دل همین مردم تشکیل یافته است. این اقدام نتیجه معکوس دارد، زیرا این اقدامات ایذایی که حکایت از بغض و کینه غربی ها دارد، چیزی جز نشان دهنده حقانیت و مظلومیت سپاه پاسداران نیست.


۳. اقدام نمادین پارلمان اروپا، هرگز در عزم و روحیه سپاه خللی ایجاد نمی کند، بلکه سپاه پاسداران در انجام ماموریت های گام دوم انقلاب محکم تر از گذشته عمل خواهد کرد و غرب و متحدانش در منطقه را پشیمان خواهد کرد.


۴. اقدام پارلمان اروپا را باید نتیجه پیشرفت های شگفت انگیز سپاه پاسداران در بخش های موشکی، نظامی و فضایی دانست. از همین رو خشم و کینه غربی ها قابل درک است، اما پیشنهاد ما به غرب این است که برای فروکش کردن این خشم کینه‌توزانه، روزی هزاران بار بمیرد، زیرا قدرت پنهان سپاه خطرناک تر از قدرت آشکار سپاه است.


۵. هدف دیگر غرب، تخریب وجهه منطقه ای و بین المللی سپاه پاسداران است. غرب با این بازی جدید تلاش دارد برای محافل رسانه ای وابسته به خود خوراک جدیدی بسازد و با ارائه گزاره های غلط، افکار عمومی را علیه سپاه پاسداران منحرف کند. اما به اذن خداوند متعال، غرب بار دیگر در جنگ رسانه ای، مفتضحانه شکست خواهد خورد و جبهه مقاومت بیش از گذشته، متحدتر، قوی تر و گسترده تر خواهد شد.


۶. حمایت از سپاه پاسداران نه فقط وظیفه نهادهای حاکمیتی است، بلکه وظیفه تک تک همه مردم ایران است. امنیت کشور، مرهون خدمات و جانفشانی های این نهاد انقلابی است، از همین رو سپاه حق بزرگی بر گردن همه ما دارد. جمله تاریخی امام خمینی (ره) یعنی «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» می تواند به تبیین و فهم این نکته کمک کند، زیرا این جمله امام نه کلام نمایشی و تعارفی ظاهری بلکه فرمایشی مسئولیت آور و حقیقی است.

علی صالحی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha