شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فریدن

حوزه/ استاد حوزه خواهران گفت: اقدامات حضرت زهرا (س) در حمایت از ولایت بهترین الگو برای هر مسلمانی است تا بر اساس آن بتواند به تکلیف دینی خویش عمل کند و مدافع حریم ولایت خویش باشد.​

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، فاطمه زهرا حسینی صبح امروز در نشست اخلاقی و پژوهشی با موضوع «الگو برداری از بصیرت حضرت زهرا(س) در ولایت مداری» در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن گفت: نگاه به پیامبر(ص) و ائمه اطهار (علیم السلام) فقط جنبه عاطفی و معنوی نباید داشته باشد بلکه باید جنبه های دیگر شخصیتی این بزرگواران را در نظر بگیریم که یکی از این ابعاد جایگاه رهبری و امامت ایشان می باشد، بنابراین باید با بصیرت که قوه ای است در قلب هر شخص که به نور قدسی منور بوده و به وسیله آن حقایق اشیاء امور را درک می کند، جایگاه شخصیتی ائمه(ع) را درک کرد.

خانم حسینی در ادامه با اشاره به ارکان ولایت حضرت علی (ع) خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) و پیامبر(ص) دو رکن از ارکان ولایت امیرالمومنین(ع) بودند. پیامبر(ص) معرفی موقعیت امام علی(ع) را در اجتماع به عنوان ولی و امام برعهده داشتند و حضرت زهرا (س) هم که حمایت و دفاع از ولایت را عهده دار بودند.

وی در پایان گفت: اقدامات حضرت زهرا (س) در حمایت از ولایت بهترین الگو برای هر مسلمانی است تا بر اساس آن بتواند به تکلیف دینی خویش عمل کند و مدافع حریم ولایت خویش باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha