سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 1067288
۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
مراسم حرم

حوزه/ گردهمایی فرهنگیان خادم حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با حضور جمعی از مسئولان آستان مقدس و آموزش و پرورش استان قم در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم، در گردهمایی فرهنگیان خادم افتخاری در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، ضمن پاسداشت مقام شهید و شهادت، بابیان این‌که نظام مقدس اسلامی به برکت خون شهدا خار چشم دشمنان اسلام شده است، اظهار داشت: اقتدار نظام اسلامی به‌اندازه‌ای است که وزیر امور خارجه پیشین ایالات‌متحده امریکا در جدیدترین اظهارنظری می‌گوید؛ از خوف ابهت جمهوری اسلامی در محل زندگی خودم احساس امنیت نمی‌کنم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم ضمن تقدیر از همیاری فرهنگیان عزیز که عاشقانه در مسیر خدمت به ملت قدم برمی‌دارند، اظهار داشت: همواره قدردان تلاش و مجاهدت خادمان کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام هستیم.

وی تجدیدعهد و پیمان با آرمان‌های شهدا و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را مهم‌ترین هدف برگزاری گردهمایی فرهنگیان خادم افتخاری آستانه مقدسه توصیف کرد و یادآور شد: ما فرهنگیان خادمان زائر اهل‌بیت علیهم‌السلام عهد می‌بندیم تا در مسیر ترویج ارزش‌ها و احکام گفتمان انقلاب اسلامی کوشش نموده، در سنگر مدرسه که از حساس‌ترین سنگرها است، موفق‌تر از پیش ادای دین نماییم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: ما فرهنگیان خادم عهد می‌بندیم که با ثبات قدم در مسیر اسلام و انقلاب اسلامی، همواره از مدافعان ارزش‌های اسلامی بوده، در عمل به رسالت و وظیفه خود، در قبال انقلاب اسلامی از هیچ گوششی دریغ نکنیم.

رحیمی در ادامه به فرازهایی از زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام‌الله علیها اشاره کرد و ابراز داشت: متأسفانه امروز عده‌ای از نابخردان علی‌رغم ادعای پیروی از آیین حضرت عیسی و موسی علیهماالسلام، به خداوند متعال و رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله اهانت نموده، در عین این‌که هیچ درک و فهمی از آیات الهی ندارند، در وادی اسلام هراسی بی‌دینان گرفتارشده‌اند.

.وی معرفت نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام را بسیار مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: در زیارت عاشورا می‌خوانیم « فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَکْرَمَنِی بِمَعْرِفَتِکُمْ وَ مَعْرِفَةِ أَوْلِیائِکُمْ وَ رَزَقَنِی الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِکُمْ أَنْ یجْعَلَنِی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ»، دشمنی بر دشمنان دین از بهترین روزی‌هاست؛ اگر انسان با اهل‌بیت علیهم‌السلام ثابت‌قدم بود و همراه ایشان حرکت نماید، قطعاً رزق حلال نصیب او خواهد شد.

وی افزود: ما خادمین حضرت معصومه سلام‌الله علیها معلمان جامعه اسلامی آماده‌ایم تا از ندای نشانه یقین و حریم دین الهی که بر رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله عطاشده، دفاع نماییم؛ ما معلمان دوران نظام اسلامی عهد می‌بندیم تا هیچ‌گاه تحت تأثیر دسیسه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب قرار نگرفته، همواره در مسیر رضایت الهی و در دفاع از حریم اسلام و انقلاب قدم برداریم و در این میان در دفاع از حریم ولایت که تجلی ولایت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله در این زمانه است، هیچ کوتاهی نکنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت برگزاری هرچه باعظمت‌تر، جشن باشکوه انقلاب اسلامی در مدارس و ترغیب و تشویق دانش آموزان بر مطالعه دستاوردهای نظام اسلامی تأکید کرد و یادآور شد: در تبیین مباحث و مسائل انقلاب اسلامی نباید از ظرفیت اقناع و همراه سازی اولیای دانش آموزان غافل شویم.

رحیمی تصریح کرد: امروز وظیفه‌داریم تا آرمان‌های انقلاب اسلامی را به نسل‌های آینده انتقال دهیم و از ایشان با جهاد تبیین که امری واجب، قطعی و فوری است، در برابر هجمه‌های بی‌امان تبلیغات سوء دشمنان اسلام و انقلاب صیانت نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha