شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یادداشت

حوزه/ رئیس سازمان صداوسیما باید با سرعت به مساله ورود کند و قرارگاه جمعیت سازمان را به ریاست خودش تشکیل دهد و به صورت دقیق و منسجم روند اجرای قانون و سیاست های ابلاغی را پیگیری نماید والا با ساختارهای پراکنده و سطح پایین و بعضا غیرمعتقد به قانون بعید است که سرانجام نیکی برای فرهنگسازی ابر مساله جمعیت بتوان متصور بود.

خبرگزاری حوزه | اخیرا مطالباتی مطرح و خواستار عدم پخش سریال آقای گرفتار شده و برخی دیگر خواستار محاکمه مدیر شبکه آی فیلم شده اند.

مدیر شبکه آی فیلم هم در ادعایی بدون دلیل اعلام نموده که این سریال مطابق با سیاست های جمعیتی کنونی است و این ادعا را هم به رسانه ها اعلام نموده است اما فارغ از مطالبه مذکور چند مساله دیگر به عنوان مطالبه اصلی مطرح می باشد که لازم است رسانه های جریان انقلابی بدان توجه کنند.

نکته اول اینکه این مطالبات خوب است و لازم و حتی ضروری اما مطالبه اصلی باید برکناری دبیر و رئیس ستاد جمعیت پایدار سیما باشند که بعد از گذشت چند سال از تشکیل ستاد ترک فعل های بسیار داشته و عاجز و درمانده از فرهنگ سازی بوده اند و حتی جلوی پخش یک سریال را نمی‌توانند بگیرد! انتظار از این ستاد، فرهنگسازی در موضوع جمعیت بود ولی می بینیم بعد از گذشت چند سال حتی نمی‌تواند جلوی پخش یک سریال ضدجمعیتی را بگیرد! وقتی برخی مدعوین این ستاد دارای مدارج علمی زیر کارشناسی و فاقد وجاهت علمی لازم در مساله جمعیت باشند معلوم است وضعیت این ستاد چه خواهد بود! پس مطالبه واقعی اولیه انحلال این ساختار و برکناری رئیس و دبیر آن است.

نکته دوم اینکه به جای این ستاد که فاقد وجاهت علمی و حتی قانونی است باید طبق مصوبه جلسه ستاد ملی جمعیت قرارگاه جمعیت صداوسیما تشکیل گردد.قرارگاهی که وزارت بهداشت تاکنون با حضور شخص وزیر ۱۵جلسه آن را برگزار کرده ولی صداوسیما هنوز این قرارگاه را تشکیل نداده است!

نکته سوم و مهم اینکه این مطالبات اولین بار از طرف چه کسانی مطرح می شود؟از طرف کسانی که خودشان عضو ستاد جمعیت سیما بودند و اتفاقا خودشان از متهمین پخش سریال هستند و این کار فرار رو به جلو محسوب می شود تا مطالبه!؟
کسانی که امروز باید محاکمه شوند خودشان مدعی محاکمه دیگران شدند که البته محاکمه هر دو (مطالبه گر و مطالبه کننده) بجا و لازم می باشد.

نکته چهارم و قابل تأمل دیگر اینکه این مطالبه زمانی مطرح و پیگیری شد که بیش از نیمی از سریال پخش و هم اکنون تمام شده است و سریال دیگری جایگزینش شده است، براستی ستاد جمعیت سیما نباید نظارتی بر روند جمعیتی داخل صداوسیما داشته باشد!؟
ما قبلا توقع فرهنگ سازی از ستاد جمعیت سیما و ریل گذاری داشتیم اما الان می بینیم عاجز از عدم پخش یک سریال است.
رئیس سازمان صداوسیما باید با سرعت به مساله ورود کند و قرارگاه جمعیت سازمان را به ریاست خودش تشکیل دهد و به صورت دقیق و منسجم روند اجرای قانون و سیاست های ابلاغی را پیگیری نماید والا با ساختارهای پراکنده و سطح پایین و بعضا غیرمعتقد به قانون بعید است که سرانجام نیکی برای فرهنگسازی ابر مساله جمعیت بتوان متصور بود.

علی گودرزی- معاون جمعیت قرارگاه بقیه الله الاعظم( عج)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha