پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشنواره

حوزه / در چهارمین شب از جشنواره فیلم فجر سه فیلم «چرا گریه نمی‌کنی»، «بچه زرنگ» و «هوک» روی پرده رفتند. از میان این سه کار «چرا گریه نمی‌کنی» بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در چهارمین روز است جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) فیلم‌های سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی»، «بچه زرنگ» و «هوک» روی پرده رفتند.

«چرا گریه نمی‌کنی»

«چرا گریه نمی‌کنی» دومین فیلم علی‌رضا معتمدی در مقام کارگردان است. این فیلم سینمایی یکی از خوب‌های جشنواره چهل‌ویک است که به‌زیبایی توانسته بحث امید را روایت کند. در این فیلم داستان جوانی را شاهد هستیم که به واسطه مرگ برادرش افسرده شده و به زندگی ایمان ندارد اما در نهایت با اتفاقاتی که برایش رخ می‌دهد نگاهش به زندگی به گونه‌ای دیگر می‌شود.

فیلمنامه داستانی ساده اما جذاب دارد. شخصیت‌پردازی‌ها کاملاً دقیق بوده و تمامی نقش‌ها از جمله نقش‌های فرعی دوست داشتنی هستند. در فیلم گره‌های داستانی مشاهده نمی‌شود زیرا نیاز قصه چنین چیزی را طلب نمی‌کند اما شکل روایت قصه به گونه‌ای است که تماشاگر می‌تواند آن را بپذیرد.

در بحث فنی علی‌رضا معتمدی نمره قبولی گرفته است حتی بالاتر از نمره قبولی نمره خیلی خوب را باید به کارگردان داد. بازیگران و هدایت آنها به شکلی بسیار زیبا رخ داده، دکوپاژ و میزانسن‌ها قابل قبول است. ریتم فیلم خوب بوده و به هیچ وجه خسته کننده نیست درحالی‌که داستان‌های مشابه معمولاً آثار خسته‌کننده هستند.


«بچه زرنگ»

انیمیشن «بچه زرنگ» ساخته «بهنود نکویی» و «محمد جواد جنتی» را باید اتفاق خوب در حوزه انیمیشن‌سازی توصیف کرد. با دیدن این فیلم به توانایی فنی انیماتورهای ایرانی پی می‌بریم چون به واقع کیفیتی را در اثر شاهدیم که با آثار مشابه خارجی هیچ فرقی نمی‌کند.

درضمن نحوه پیام‌رسانی فیلم بسیار زیبا و دوست داشتنی است به ویژه روایت‌های مذهبی و ابراز ارادتی که به امام رضا (ع) در فیلم می‌شود به هیچ وجه شکلی شعارگونه ندارد. در حقیقت در این فیلم کارگردان فهمیده به چه طریقی می‌توان پیام دینی را به مخاطب کودک منتقل کرد.
مطلب دیگری که «بچه زرنگ» را مطلوب کرده جدا از کیفیت‌های فنی به زبان کودکانه کار برمی‌گردد. ورود پسر بچه به دنیای حیوانات برای مخاطب خردسال بسیار جذاب است .

«هوک»

«هوک» ساخته حسین ریگی در جغرافیای سیستان می‌گذرد. این فیلم دارای صحنه‌های زیبا از مردمی مهربان است. «هوک» داری پیامی زیباست که بدون شعار آن را مطرح می‌کند. این فیلم سینمایی کارگردانی خوبی دارد و از بازیهای بسیاری زیبایی هم بهره برده است. در این فیلم فقر به تصویر کشیده می‌شود اما این فقر به معنای سیاه آن نیست بلکه گفته می‌شود در هر شکلی از زندگی می‌توان شریف زندگی کرد.

این فیلم سینمایی شاید در گیشه و اکران عمومی نتواند فروش خوبی نداشته باشد اما یکی از کارهایی است که از آن همیشه به نیکی یاد خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha