پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فیلم فجر

حوزه/ سالن سینمای تربیت با ۳۳۵ صندلی، سالن سینمایی بازار شهر با ۳۰۰ صندلی و سالن سینمای ونوس با ۲۲۰ صندلی میزبان جشنواره فیلم فجر امسال استان قم هستند و جشنواره فیلم فجر در استان قم از ۱۷ بهمن ماه تا ۲۴ بهمن ماه برگزار می‌شود و قیمت هر بلیط ۳۵ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، امیرعلی عموزاده ظهر امروز در نشست خبری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم که در سالن جلسات شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد با بیان اینکه استان قم در حال حاضر ۷ سالن و پردیس سینمایی،۱۳ سالن نمایش و ۲ هزار و ۴۰۰ صندلی دارد، ابراز داشت: سالن سینمایی باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی استان قم نیز در حال تجهیز است که با تکمیل آن ۴۰۰ صندلی دیگر به مجموع صندلی‌های سینمایی استان قم افزوده خواهد شد.

وی گفت: حمایت از طرح‌های سینمایی در قالب جدول تبصره ماده ۱۷، اکران فیلم‌های جشنواره حقیقت و جشنواره فیلم عمار، برنامه‌ریزی و مشارکت در اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت و همچنین برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی «هشت نوشت» از جمله فعالیت‌های سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بوده است.

عموزاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ مرکز آموزشی و ۳۱ موسسه سینمایی در استان قم مشغول فعالیت هستند افزود: ۹۲ فیلم کوتاه، ۳۶ فیلم مستند و ۸ فیلم نیمه بلند از جمله آثار تولید شده توسط هنرمندان استان قم است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ فیلم در سینماهای استان قم اکران شده و در این مدت ۱۹۱ هزار و ۴۴۰ نفر از شهروندان قمی به تماشای فیلم‌های نمایش داده شده نشستند و فروش گیشه سینماهای استان در مجموع ۴ میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در حوزه سینما از ابتدای سال جاری ابراز داشت: برگزاری مراسم مهر سینمای ایران با هدف تکریم و تجلیل از هنرمندان این عرصه، افتتاح پردیس سینمایی بازار شهر، مشارکت و حمایت از برگزاری جشنواره فیلم ۱۷ در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم ، برپایی کارگاه‌های مختلف آموزشی ویژه فعالان حوزه سینما و مشارکت در برگزاری جشنواره فیلم فناوری از جمله برنامه‌ها در این حوزه بوده است‌.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: فیلم سینمایی "نهر خین" با محوریت زندگی سردار شهید مهدی زین الدین و رزمندگان سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم به کارگردانی جواد افشار که از هنرمندان نامی استان قم ساخته خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان داشت: نمایشگاه کتاب دین با حضور ناشران بین‌المللی، ملی و استان قم از ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های قم در خیابان خاکفرج برپا خواهد شد که در این نمایشگاه ناشران فعال در حوزه دین حضور خواهند داشت و کتاب‌ها در این نمایشگاه با ۴۰ درصد تخفیف به علاقمندان عرضه می شود.

وی در پایان گفت: سالن سینمای تربیت با ۳۳۵ صندلی، سالن سینمایی بازار شهر با ۳۰۰ صندلی و سالن سینمای ونوس با ۲۲۰ صندلی میزبان جشنواره فیلم فجر امسال استان قم هستند و جشنواره فیلم فجر در استان قم از ۱۷ بهمن ماه سال تا ۲۴ بهمن ماه برگزار می‌شود و قیمت هر بلیط ۳۵ هزار تومان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha