جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
photo_2023-02-09_02-44-42.jpg

مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد به تبیین فلسفه حجاب اسلامی و قدرت اثرگذاری آن پرداخت و گفت: عفت و پاکدامنی شیرزنان ایرانی، شیرازه رژیم طاغوت را از هم پاشید.

خانم حبیبه شاهنده مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، اظهار داشت: در مکتب اسلام، ارزش و قداست جنس مونث با حفظ حجاب و پاکدامنی تکامل می‌یابد و درجه اعلای آن تربیت بانوانی همچون حضرت زینب کبری(س) است که نجات دین مبین اسلام از تبیین و روایت‌گری ایشان شد.

وی افزود: مقوله حجاب آنقدر باارزش است که مسلمانان جهان باید تا ابد به داشتن آن فخر و مباهات ورزند، چراکه این مقوله مهم علاوه بر اینکه از برترین بانوی دو عالم به آنها ارث رسیده و در زندگی اجتماعی حافظ و نگهبان آنها می‌باشد، فیلتر و سد محکمی در برابر توطئه‌های دشمنان است.

مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد تصریح کرد: کشورهای غربی بدانند سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در جهت ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صرف می‌کنند به جایی نخواهد رسید چراکه اساس و پایه شکل‌گیری انقلاب اسلامی برگرفته از سیره و سبک اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و حکومتی که در رأس آن معارف الهی باشد به هیچ وجه زمین نخواهد خورد.

شاهنده ادامه داد: در ذهن برخی از مردم شاید این شبهه دشمن به وجود آید که در عصر کنونی بی‌حجابی یا بدحجابی همانند زمان طاغوت دیده می‌شود. در زمان رژیم پهلوی حفظ حجاب مغایر با احکام شرعی و بی‌حجابی مقوله‌ای قانونی بود که با وجود این شرایط به‌طور قطع حیا و بی‌عفتی در جامعه حاکم بوده و قشر زنان همیشه در معرض گرگ‌صفتان قرار می‌گرفتند.

مدرس حوزه علمیه خواهران اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب، رعایت حجاب اسلامی به عنوان یک ارزش و قانون جمهوری اسلامی شد و امنیت و آسودگی را برای جنس زن به ارمغان آورد. امروزه در کشور ایران بانوان در هر مکان و زمانی امنیت کامل دارند. این امنیت خاری بر چشم دشمنان شده که با توطئه‌های گوناگون سعی در خدشه‌دار کردن آن دارند.

وی به تشریح فلسفه حجاب اسلامی و پیام‌های آن پرداخت و بیان کرد: عفت، حیا و حجاب شیرزنان انقلابی به قدری اثرگذار شد که تار و پود رژیم ستم‌شاهی پهلوی را بر هم ریخت و اسباب سقوط این رژیم را به سرعت فراهم کرد.

شاهنده بیان کرد: با شهادت زنان با عفت و مردان غیرتی، انقلاب اسلامی شکل گرفت و با خون هزاران شهید گلگون‌کفن این نهال ارزشمند آبیاری و تنومند شد و اکنون به کوری چشم آمریکا و اسرائیل جنایتکار چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت.

حجاب زنان شیرازه رژیم پهلوی را از هم پاشید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha