دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانم مریم بابایی

حوزه/ مراجعه به مدارس علمیه اولین و بهترین راه برای ثبت نام است و البته پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه خواهران به نشانی؛ WWW.whc.ir در خدمت خواهران است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم مریم بابایی مدیر سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران امروز در نشست خبری آغاز پذیرش سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران که در سالن جلسات این مرکز در قم برگزار شد گفت: حوزه خواهران از ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ فعالیت پذیرش سال تحصیلی جدید خود را در مقاطع عمومی، عالی و تخصصی آغاز خواهد کرد.

وی افزود: در مقطع عمومی دو گروه از مدارس را داریم که یک گروه ویژه داوطلبان دیپلم است و افراد دارای معدل بالای ۱۴ و ۴۰ سن را پذیرش می‌کند. گروه دیگر ویژه دوره اول متوسطه است و با داشتن حداکثر سن ۱۸ و معدل ۱۵ پذیرش دارد و در ۵۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از ده هزار داوطلب در خدمت خواهران هستیم.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه آزمون برای داوطلبان دوره اول متوسطه در خرداد ماه و برای دیپلم در تیرماه برگزار خواهد شد گفت: مراجعه به مدارس علمیه اولین و بهترین راه برای ثبت نام است و البته پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه خواهران به نشانی؛ WWW.whc.ir در خدمت خواهران است.

خانم بابایی اظهار کرد: خواهران دانشجو هم می‌توانند در مقاطع مختلف تحصیلی به شرط آن که بیشترین همسویی علمی را با رشته‌ها داشته باشند وارد حوزه خواهران شوند و اگر معدل آنها بالای ۱۸ سال باشد از آزمون معاف هستند. البته این امکان فقط در یزد، اصفهان و تهران برای علاقه‌مندان فراهم است.

وی افزود: خواهرانی که به دلایل آموزشی از تحصیل منصرف شده‌اند و دوباره قصد دارند ادامه تحصیل بدهند می‌توانند در ورودی بهمن ماه در خدمت آنان باشیم.

خانم بابایی بیان کرد: سنجش ما به صورت آزمون ورودی، مصاحبه علمی و تحقیقات محلی و مدرسه‌ای انجام خواهد شد. در مقطع عالی یا ارشد ۱۷ محل رشته داریم که از جمله می‌توان به تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدویت، تبلیغ با گرایش حج، کلام با گرایش تقریب مذاهب اسلامی، فلسفه اسلامی، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، مشاوره زنان با رویکرد اسلامی و تربیت دینی کودک و نوجوان و علوم و معارف حدیث شیعه، تاریخ و سیره اهل بیت(ع) اشاره کرد.

وی در پایان با بیان اینکه ۲۰۱ رشته محل در سراسر کشور و در ۸۷ مدرسه علمیه عالی پذیرش داریم، گفت: تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و تاریخ اسلام در سطح سه به صورت غیرحضوری است. در مقطع تخصصی سطح چهار در ۵ رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآن در ۲۸ مدرسه تخصصی با ۴۶ رشته محل پذیرش داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha