پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قانع

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: مسئول بیش از ۲۰۰ روحانی مستقر و ۷۰۰ روحانی تبلیغی در استان فارس اقدام به فعالیت‌های تبلیغی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام حسن قانع ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، در خصوص اجرایی شدن سند مهندسی فرهنگی استان اظهار کرد: ۶۵ درصد از سند مهندسی فرهنگی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس اجرایی شده است.

وی برگزاری برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی با محوریت نقشه مهندسی فرهنگی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: از جمله برنامه‌هایی که این اداره کل با توجه به سند مهندسی فرهنگی داشته می‌توان با آموزش روحانیون، برگزاری دوره‌های تفسیر، ترجمه و درک مفاهیم قرآن کریم، آموزش مهارت‌های زندگی به پسران و دختران شهری و روستایی، آموزش‌های عمومی هدفمند در زمینه انحرافات، آموزش فرهنگ همگرایی میان اقوام و مذاهب و تدوین شاخص‌های ارزیابی عملکرد فرهنگی و اجتماعی از جمله برنامه‌هایی است که توسط این اداره کل اجرایی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: عنوان مشوق‌های مالی و معنوی و آموزش شبکه تبلیغ از دیگر برنامه‌هایی دانست که سند مهندسی فرهنگی این سازمان را مکلف به اجرای آن کرده است که تاکنون این برنامه‌ها در استان فارس اجرایی شده است.

وی به سر فصل های آموزش جامعه روحانیت در پنج سرفصل اشاره کرد و بیان داشت: در موضوع آموزش جامعه روحانیت پنج سر فصل در نظر گرفته شده که از جمله این موضوعات می‌توان به توانمند سازی و ارتقای روحانیون مستقر و تبلیغی اشاره کرد که تاکنون ۳۰ دوره برای این افراد برگزار شده است.

به گفته این مسئول فرهنگی بیش از ۲۰۰ روحانی مستقر و ۷۰۰ روحانی تبلیغی در استان فارس اقدام به فعالیت‌های تبلیغی می‌کنند، همچنین در حوزه توانمندسازی و ارتقای امامان محله نیز طرح شبکه محله اسلامی با همکاری مجموعه بسیج محلات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوره‌های متعددی برگزار شده است.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس بیش از سه هزار نفر در استان فارس در سامانه مبلغان کشوری سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده و فعالیت تبلیغی با محتوای آموزشی فاخر انجام می‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha