جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1071870
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
عمامه گذاری ایرانشهر

جشن عمامه گذاری طلاب ایرانشهر با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و برخی مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار حوزه از زاهدان، جشن عمامه گذاری طلاب شهرستان ایرانشهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین محامی نماینده ولی فقیه در یستان و بلوچستان و برخی مسئولین استانی و شهرستانی در مدرسه امیرالمومنین(ع) ایرانشهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک عید مبعث رسول مکرم اسلام حضرت محمد(ص) با اشاره به آیه شریفه «هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ» اظهار داشت: جامعه بشریت اگر هدایت های الهی نباشد در ضلالت و گمراهی و تاریکی است و واسطه این فیض و برون رفت از تاریکی و ظلمات پیامبران الهی و درصدر آن نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) می باشد.

وی افزود: مبعث یک نقطه عطفی در جامعه بشریت است برای یک کار بزرگ و یک تحول؛ خداوند در این آیه کار ویژگی های پیامبر را بیان می کند، پیامبری که از خود مردم است و اُمّی بود، در میان مردم زندگی می کرد اما سطح فکر و درک و تقوای او بیشتر و والاتر بود، برای همین واسطه فیض الهی شد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه ضمن تبریک به طلابی که به لباس مقدس روحانیت معمم شدند، خاطر نشان کرد: بار مسئولیت از این به بعد بر دوش شما مضاعف شده و مراقبت، مسئولیت و مراعات باید بیشتر شود. برخی از امور که برای عموم مردم اشکالی ندارد برای شما پسندیده نیست؛ باید از لحظه لحظه ی عمر خود به درستی و مفید استفاده کرده که فرصت ها به سرعت می گذرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha