دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین نقی پور فر

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نقی پور فر گفت: نبود دانشگاه مدیریت اسلامی در کشور موجب ایجاد خلأ شده که لازم است با تولید ادبیات مدیریت اسلامی پر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه "چهل و دومین هم اندیشی تخصصی ملّی نقشه جامع مدیریت اسلامی (نَجما ۴۲)" با موضوع «مبانی هستی شناختی خالق؛ مدیریت رحمانی و ارکان عرش تدبیر و فرماندهی نظام خلقت» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ولی الله نقی پورفر رئیس انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه و عضو هیئت علمی دانشگاه قم با حضور مدیران سطوح مختلف دولتی و عمومی، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشته های مدیریت حوزه علمیه و دانشگاه های سراسر کشور به همت دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقی پور فر با گرامیداشت ایام مبارک ماه رجب به منزلت و جایگاه اهل بیت علیهم السلام در مدیریت و رهبری اشاره و عنوان کرد: خلقت انسان با حضور اولین معصوم و مدیر و راهبر الهی شکل می‌گیرد، اولین انسان خلیفة الله است که این نشانگر اهمیت مدیریت اسلامی در حفاظت جامعه است.

وی ادامه داد: برای پیشرفت جامعه باید مدیر در آن حاکم باشد که این نشان دهنده نیاز جامعه به تربیت مدیران اسلامی است که باید هرچه زودتر به آن اقدام کرد.

رئیس انجمن مدیریت اسلامی حوزه به نبود دانشگاه مدیریت اسلامی اشاره کرد و گفت: ما هنوز دانشگاه مدیریت اسلامی نداریم و این خلأ باید با تولید ادبیات مدیریت اسلامی پر شود علاوه بر این جامعه نیاز به تأسیس دانشگاه قرآن نیز دارد که به طور عمومی و عام افرادی را برای مدیریت تربیت کند و به صورت خاص دانشگاه مدیریت شکل گیرد تا نخبگان فرهنگی تربیت شوند.

وی در ادامه افزود: سلسله مراتب مدیریت فرهنگی و اجرایی ما باید قرآن محور باشد و ما با این امر نیز فاصله زیادی داریم تا با تربیت نخبگان فرهنگی و جهادی تلاش های همگرایانه را با تولیدات مدیریت اسلامی شکل دهند تا به سمت نظام مدیریت اسلامی برویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقی پور فر با بیان اهمیت وجود عناصر انسانی مطرح کرد: ضرورت دارد عناصر انسانی در رسیدن به جامعه اسلامی تلاش کند و رهنمودهای الهی، قرآنی و سنت را عملیاتی کنند که این با به کار گیری منابع انسانی مطلوب امکان پذیر است.

وی به مدیریت پیامبر اکرم(ص) اشاره و عنوان کرد: با ظهور پیامبر اسلام و جریان سیر تاریخی ائمه اطهار که واسطه فیض خداوند در عالم خلقت هستند بر اساس مقدرات و قضا و قدر الهی مدیریت تدبیری بر مدیریت اعجازی مقدم شده است،در سیره حضرت موسی داریم که حضرت با اعجاز مشکل را برطرف می‌نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقی پور فر مراتب معراج پیامبر را سه گانه برشمرد و افزود: معراج عادی مستمر،معراج خاص و معراج اخص انواع معراج پیامبر بوده گاه با واسطه و گاه بی واسطه بوده و شب بعثت پیامبر اولین معراج اخص پیامبر بوده است که در این شب تجلی اعظم رخ داده و پیامبر اکرم تا قله رشد و تعالی پیش رفته و انسان را نیز تا این قله با هدایت علمی و تشریعی و ولایی رهنمون کرده و حرکت داده است.

لازم به ذکر است: ریاست این سمینار بر عهده دکتر علی رضاییان و دبیری دکتر روح الله تولایی (دانشیار دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام) بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha