یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام بین علمای شیعه و سنی، گفت: وحدت بین شیعه و سنی همچون خاری در چشم دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در جلسه تبیین میثاق‌نامه فی‌مابین علمای اهل سنت و دستگاه قضائی خراسان شمالی، اظهار داشت: وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

وی افزود: دشمنان از این اتحاد و انسجام موجود در بین مسلمانان شیعه و سنی وحشت دارند به همین دلیل تلاش می‌کنند به هر طریقی که شده این وحدت را از بین برده تا به این طریق بتوانند اهداف خود را در جامعه پیاده کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: حفظ وحدت و انسجام در برابر توطئه‌های دشمنان لازم و ضروری است؛ چراکه این وحدت و همبستگی موجود در بین برادران شیعه و سنی همچون خاری در چشم دشمنان است و اجازه نمی‌دهد آن‌ها به اهداف تفرقه‌آمیز خود دست یابند.

وی با توصیه به علمای شیعه و سنی، ادامه داد: علمای شیعه و سنی به‌عنوان الگوی جامعه بایستی با حفظ وحدت و انسجام خود در برابر توطئه‌های دشمنان اجازه ندهند آن‌ها با ایجاد تفرقه در بین برادران شیعه و سنی به اهداف خود برسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که نظام سلطه و استکبار جهانی هرروز به بهانه حقوق بشر در امور داخلی کشور دخالت کرده و تلاش می‌کند تا با تبلیغات به‌ظاهر دوستانه به منافع خود برسد.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و نظام سلطه از مسئله حقوق بشر سوءاستفاده کرده و با تفسیر و تعبیر منفعت طلبانه از این مسئله تلاش می‌کند با تحریک احساسات مردم جمهوری اسلامی ایران را برای رسیدن به اهداف خود تحت‌فشار قرار دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: امروز دشمنان از هر راهی برای فشار به جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران استفاده می‌کنند آن‌ها با انواع و اقسام تحریم‌ها تلاش می‌کنند تا ملت ایران را به‌زانو درآورند.

وی اضافه کرد: امروز جنگ دشمن با ما بر سر اعتقادات و باورهای ما است آن‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از زور و زر و تزویر باورها و اعتقادات ملت بزرگ ایران را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را از ارزش‌های دینی و معنوی دور کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی در بین ملت ایران به‌ویژه برادران شیعه و سنی، گفت: اگر ما اتحاد و همبستگی خود را در مقابل دشمنان حفظ کنیم آن‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند با ایجاد تفرقه در بین این ملت بزرگ به اهداف شوم خود برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha