یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قدس

حوزه/ در آیین اختتامیه سومین جشنواره بین المللی کاریکاتور روز جهانی قدس، برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیین اختتامیه همایش هنر متعهد در حمایت از قدس شریف و اختتامیه سومین جشنواره بین المللی کاریکاتور روز جهانی قدس، دوشنبه اول اسفند در موزه برج آزادی برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در سخنانی اظهار کرد: سومین جشنواره کاریکاتور روز جهانی قدس با تلاش حامیان فلسطین و مقاومت اسلامی به‌عنوان گامی کم‌نظیر در بهره‌گیری از ذوق خدادادی ترتیب داده شده است تا فنون هنری در راستای آرمان‌ها باشد. از ۴۸ کشور در این رویداد حضور داشتند این استقبال نشان از جایگاه شایسته فلسطینیان در بین همه مسلمانان و آزادگان جهان دارد.

وی افزود: حضرت امام (ره) تأکید کرد؛ ما با سینما و هنر مخالف نیستیم بلکه با بی بند و باری مخالفیم. مقام معظم رهبری نیز بارها این موضوع را مورد تاکید قرار دادند. این جشنواره اقدام اصولی است تا بتوانیم با همکاری هنرمندان در زمینه های مختلف هنر، قدمی تاثیرگذار برداریم. هنر اسلامی را باید در جامعه بشری عرضه کنیم چون این ابزار وسیله خوبی برای جلب افکار عمومی در جهت انقلاب و اسلام است البته تا به امروز کارهای کمی در این رابطه صورت گرفته ولی امیدواریم همسویی هنر با آرمانهای انقلاب بیشتر شود.

اختری با انتقاد از حرکت های ضد اسلامی برخی به اصطلاح هنرمندان غربی گفت: در کشورهای دانمارک، هلند و فرانسه عده‌ای به اصطلاح هنرمند با توجیه آزادی بیان نسبت به مقدسات مسلمانان توهین روا داشتند. این حرکات شیطانی هستند و هیچ ربطی به آزادی بیان ندارند ما به شدت این حرکت را محکوم می‌کنیم اما باید توجه داشت تنها به محکوم کردن یا ابراز تنفر اکتفا نکنیم بلکه باید با هنر پاسخ خوبی به این قبیل هجمه‌ها داد.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، مقاومت را گزینه انحصاری در برابر اشغالگری و خودکامگی دانست و بیان کرد: بیشترین نقض هنجارهای بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی انجام گرفته و موضع منطقی ما این است که حاکمیت فلسطین باید به‌دست مردم این کشور اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی باشد. فلسطین یک سرزمین مقدس و مورد احترام تمام ادیان است که متأسفانه تلخ‌ترین وقایع در آنجا نسبت به مردم صورت می‌گیرد و حتی هنرمندانی که حوادث فلسطین را روایت می‌کنند، در معرض تهدید و شهادت هستند.

وی در خاتمه تصریح کرد: بنا بر آموزه‌های ادیان ابراهیمی و آیات شریفه قرآن کریم، مذاکره و صلح نیز باید در محور عدالت باشد و یکی از مصادیق عدالتخواهی، مقاومت در برابر ظلم و استکبار می‌باشد که امروز به یک جریان جهانی تبدیل شده است.

برگزیدگان

الخاندرو بکارس از آرژانتین؛ برنده جایزه اول

ایزابلا کوالسکا ویه چورکا از لهستان؛ برنده جایزه دوم

محمدصابر شیخ ‎رضایی از ایران؛ برنده جایزه سوم

سانچیز اگوادو از اسپانیا؛ برنده جایزه ویژه هیئت داوران

بهرامعلی حمیدی از ایران؛ شایسته تقدیر

محمدحسین ساسانی از ایران؛ شایسته تقدیر

روح الله طهماسبی از ایران؛ شایسته تقدیر

امیر دهقان از ایران؛ شایسته تقدیر بخش محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

اکبر تراب‌پور از ایران؛ شایسته تقدیر بخش محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

میگل مورالس از کوبا؛ شایسته تقدیر بخش شیرین ابوعاقله

سیده فاطمه احمدی و ملیکا احمد از ایران؛ شایسته تقدیر بخش هنرمندان نوجوان

هیئت داوران جشنواره از عباس ناصری مدیر مجله ایران کاریکاتور به پاس سال‌ها تلاش هنری متعهدانه در عرصه کاریکاتور و آموزش، تقدیر کرد.

این جشنواره با مشارکت «کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران»، «مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)»، «مقاومت اسلامی النجباء عراق»، «تیار الوفاء بحرین»، «مرکز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی»، «خبرگزاری ابنا»، «مرکز مطالعات استراتژیک شهید فاضل عراق» و «شبکه سفیر» برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha