دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری واگذاری امور در حوزه علمیه به استان ها را بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: این کار چه در حوزه برنامه ریزی و چه در ساخت و ساز و مدیریتی بسیار خوب است و حوزه علمیه قم نیز می تواند نقش نظارتی در عین حال حمایتی و هدایتی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار مدیر مدارج علمی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه اظهار داشت: حوزه علمیه در نظم نوین جهانی و ساختار نظام حکومتی جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار فوق العاده ای دارد و حوزه های علمیه از مدینه، کربلا، نجف، بغداد، قم، تهران، اصفهان و مشهد به لحاظ تحولات علمی و اخلاقی تاریخی پرشکوه را شکل داده اند که تجلیات آن حفظ دین و مکتب اهل بیت(ع) است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه علمیه در هندسه نظام حکومتی اسلامی ایران حکم شجره طیبه را دارد گفت: حوزه علمیه ریشه و اساس و مولد هم نیروی انسانی و هم دانش نظام در عرصه های مختلف حکومتی است؛ در نظم نوین آینده جهان علوم دینی به ویژه اسلام و مکتب اهل بیت(ع)، حوزه علمیه نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: هر اندازه حوزه به جهت تولید منابع انسانی کارآمد تلاش بیشتری داشته باشد و هر اندازه در مهندسی نظم نوین جهان دارای کارایی باشد اسلام مصون خواهد بود و می تواند در نظام فکری فرد در ابعاد مختلف بیشتر تاثیر گذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه آینده جهان یک آینده دینی خواهد بود افزود: اوج آن ظهور حضرت بقیة الله (عج) است که نقش حوزه در صیانت از ادیان الهی و هم مهندسی ذهن و فعالیت های ادراکی افکار و ساختارسازی نظام اندیشی جوامع بیشتر تجلی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه هیچگاه در طول تاریخ به این اندازه دارای شأن نبوده است گفت: در نظام ساختار جهانی اندیشه های اسلامی ایران به عنوان یکی از ارکان مقاومت در برابر مهندسی جدید نظام نوین است، علت آن نیز نظام اسلامی است که مولد آن حوزه علمیه می باشد لذا حوزه بسیار نقش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری واگذاری امور در حوزه علمیه به استان ها را بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: این کار چه در حوزه برنامه ریزی و چه در ساخت و ساز و مدیریتی بسیار خوب است و حوزه علمیه قم نیز می تواند نقش نظارتی در عین حال حمایتی و هدایتی داشته باشد.

امام جمعه بوشهر گفت: در طول چند سال اخیر در استان بوشهر ۱۸۳ هزار متر فضای حوزوی ایجاد شده است، علاوه بر این سند آمایشی بسیار کلان برای استان تدوین شده است؛ همچنین در بحث ارتقای سطح علمی حوزه های علمیه و برگزاری روز روحانیت و جشنواره های علمی پژوهشی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha