شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قانع

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس بر ضرورت ارتقای ظرفیت های هیئت‌ها و تشکل‌های دینی شاخص در راستای نقش آفرینی ویژه در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.

حجت الاسلام حسن قانع در گفت و گو باخبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به برگزاری دوره معرفت و مهارت افزایی در آوردگاه تمدنی اظهار کرد: این دوره به عنوان نشست اول منطقه‌ای در کشور با حضور اساتید مجرب به میزبانی شهر شیراز برگزار شد.

وی در ادامه با تصریح اینکه ظرفیت هیئت‌ها و تشکل‌های دینی شاخص در راستای نقش آفرینی ویژه در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی بایستی ارتقا یابد، اضافه کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از برنامه‌های محتوایی و مهارتی که پیش بینی شده است، بتوانیم هیئات را به طراز مطلوب مدنظر رهبر معظم انقلاب در عرصه جهاد تبیین، بیان دستاورد های انقلاب و مدیریت معنوی و معرفتی آحاد جامعه برسانیم.

به اعتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس مساجد و هیئات به عنوان دو نهاد فرهنگی دارای ظرفیت هایی هستند، این دو ظرفیت نقطه اتصال کانونی "مردم با توحید" و "مردم با امر ولایت" است و زیر ساخت این دو نهاد مقدس ظرفیت‌های فطری بشر است.

وی رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مساجد و هیئات را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر این باورند که ما در راستای هدایت و ایجاد الگوی ولایت‌پذیری باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم که ظرفیت‌های این دو نهاد را بشناسم و با برنامه سازی در این راستا بتوانیم بر جبهه باطل و اغواگری تمدن غرب فائق بیاییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه اگر ظرفیت‌های مسجد و هیئت رها شوند، قطعاً صیانت بخشی از جوانان دشوار خواهد داشت؛ شرط اساسی و بهره‌گیری از این دو ظرفیت این است که کنشگران عرصه هیئت و مسجد و تشکل‌های دینی در زمینه تولید محتوا و اجرای برنامه توانمند شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha