شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان گفت: امام راحل در مقدمه کتاب ۴۰ حدیث بیان می‌کند که شیطان هم اعتقاد درستی داشت هم فقاهت بلد بود ولی مشکل او اخلاقی بود و با استکبارش به این گمراهی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب در اولین پیش همایش بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی امام خمینی (ره) که سوم اسفند برگزار شد، با اشاره به سفر اخیر خود به پاکستان عنوان کرد: کشور پاکستان بسیار کشور مهمی است ولی هنوز آن را درک نکرده ایم. این کشور ۲۵۰ میلیون مسلمان دارد که از معتقدترین ملت به اسلام هستند که به تمام شرایع عمل می‌کنند. این کشور یک گوهر برجسته است و آینده بسیار روشنی از نظر اجتماعی و به خصوص اقتصادی دارد.

وی گفت: آینده جهان اسلام با کشور پاکستان است. این کشور بالاترین رشد جمعیت را دارد و زبان این کشور نیز چون انگلیسی است در تمام جهان از جمله سازمان‌های جهانی نفوذ کرده‌اند.

رئیس دانشگاه ادیان با اشاره به اینکه علامه طباطبایی بیان کردند که عرفان، فلسفه و اخلاق تنها راه‌های حضور اسلام در اروپا و کشورهای جهان است، ادامه داد: اسلام، اخلاق و اعتقادات است و ۳۰ درصد آن مباحث فقهی است، ولی بیشترین توجهات ما به این ۳۰ درصد است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: امام راحل در مقدمه کتاب ۴۰ حدیث بیان می‌کند که شیطان هم اعتقاد درستی داشت هم فقاهت بلد بود، ولی مشکل او اخلاقی بود و با استکبارش به این گمراهی رسید. امام راحل در این کتاب بیان می‌کند که مهم‌ترین مشکل، اخلاق است که ما تعطیل کردیم. اگر به امام و فکر امام برگردیم مشکلاتمان حل می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha