شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اعزام ۱9۰ نفر از طلاب حوزه علمیه کرمانشاه به راهیان نور

حوزه/ مدیر مدرسه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب گفت: راهیان نور که در حقیقت تقویت روحیه ایثار، شهادت طلبی و آشنایی با سبک و سیره شهدا می باشد، از مصادیق «جهاد تبیین» است.

حجت الاسلام مقداد یعقوبی، در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه در پی اعزام طلاب مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) به راهیان نور، گفت: حضور طلاب در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، با سخاوتمندانی مأنوس می شوند که برای حفظ دین و این آب و خاک، در دوران جوانی از جان خود گذشتند.

مدیر مدرسه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه طلاب در این اردوها ایثار در راه خدا را درک می کنند، گفت: اگر قرار بود خداوند متعال به غیر از ائمه(ع)، صفت سخاوت را به شکل یک انسانی خلق کند، قطعا شهدا و از جمله حاج قاسم سلیمانی هستند که از سر صدق و آگاهی رفتند و جان خود را تقدیم حضرت دوست کردند.

وی با اشاره به اینکه روحیه سخاوت یکی از اصلی ترین و بارزترین ویژگی های سربازان امام عصر(عج) است، گفت: راهیان نور که در حقیقت تقویت روحیه ایثار، شهادت طلبی و آشنایی با سبک و سیره شهدا می باشد، از مصادیق «جهاد تبیین» است

حجت الاسلام یعقوبی برگرفته از فرمان رهبری حکیم و فرزانه مبنی بر اینکه تاریخ دفاع مقدس را به به نسل جوان انتقال دهیم، اظهار کرد: مکلفیم روایت درست را عرضه کنیم؛ نسل امروز باید بداند که این مملکت و امنیت و آسایش، آسان به دست نیامده است.

وی خاطر نشان کرد: طلاب شرکت کننده در راهیان نور متوجه باشند قدم در مشهدی می گذارند که خون عزیزانی از پاکترین و مومن ترین جوانان در مناطق عملیاتی ریخته شده و تربت آن سامان آغشته به خون مطهر شهدا در عصر حاضر است.

مدیر مدرسه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب در پایان گفت: برای قدردانی نعمت گنجینه دفاع مقدس و سیره شهدا که مایه عزت و آبروی نظام اسلامی است، باید با سیره و آرمانهای شهدا آشنایی پیدا کنیم و آنها را الگوی خود قرار دهیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha