یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کاشت نهال توسط رهبر انقلاب در روز درختکاری

حوزه/ به‌مناسبت روز درختکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در محوطه‌ی دفتر رهبری نهال کاشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی همزمان با روز درختکاری صبح امروز سه اصله نهال کاشتند.
رهبر انقلاب پس از کاشت نهال‌ها در سخنانی درباره علت کاشت سه نهال به شعار امسالِ روز درختکاری با عنوان «هر ایرانی سه نهال»، اشاره کردند و گفتند: اگر بر اساس شعار انتخاب شده، هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال، از سال ۱۴۰۲ و در طول چهار سال محقق خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به اهمیت موضوع نهال‌کاری در حفظ محیط زیست اشاره کردند و با تاکید بر اینکه با کمک مردم امکان تحقق کاشت یک میلیارد نهال وجود دارد، افزودند: توصیه متخصصان و کارشناسان این است که علاوه بر کاشت درخت‌های میوه‌دار باید درختان جنگلی و درختانی که چوب‌ آنها دارای اهمیت است نیز کاشته شوند زیرا تجارت چوب در اقتصاد کشور تاثیر بسزایی دارد.
ایشان خاطرنشان کردند: نتیجه اقتصاد تک محصولی، وضعیت کنونی کشور است که در زمینه‌های ارزش پول ملی و تورم و گرانی دارای مشکلات است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش مسئولان برای حل مشکلات، گفتند: مسئولین باید از همه راه‌های ممکن اقتصادی استفاده کنند تا بتوانند برای حل مشکلات مردم به راه حل درستی برسند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تصریح به حفظ محیط زیست را یکی از امتیازات برجسته قانون اساسی کشور برشمردند و تاکید کردند: هیچکس نباید این قانون را نقض کند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود به موضوع «مسمومیت دانش‌آموزان» نیز اشاره کردند و با تاکید بر اینکه مسئولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی باید با جدیت آن را دنبال کنند گفتند: این موضوع یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببین آن به اشد مجازات برسند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این موضوع را جنایت درحقِ معصوم‌ترین عناصر جامعه یعنی کودکان و همچنین موجب ناامنی روانی جامعه و نگرانی خانواده‌ها دانستند و خاطرنشان کردند: همه بدانند اگر کسانی به عنوان عوامل این جنایت شناسایی و محکوم شوند، هیچ عفوی درمورد آنها نخواهد بود زیرا باید به اشد مجازات برسند تا مایه عبرت دیگران شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هوای ما بچه ها CA ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 17
    ﷽. هر کجا که هستیم، همه در یک دل و روح و باغ و بیت هستیم...بیت الزهرا، بهشت زهرا، بیت رهبری! زیر یک سقف با شهدای آسمانی! سلام فرمانده! وَأُدْخِلَ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ تَحِيَّتُهُمْ فِيهَا سَلَام! «در روایات وارده از راویان مورد اعتماد دیدم که هر روز از روزهای هفته، حامی خاصی از معصومین(ع) ‌دارد که در برابر خطرات، از انسان دفاع نموده و انسان را بر سر سفره احسان خود میهمان می‌کند‌. يَا مَوْلَاىَ يَا أَبا مُحَمَّدٍ، يَا مَوْلَاىَ يَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ، هٰذا يَوْمُ الإِثْنَيْنِ وَهُوَ يَوْمُكُما وَبِاسْمِكُما وَأَنَا فِيهِ ضَيْفُكُما، فَأَضِيفانِى وَأَحْسِنا ضِيَافَتِى، فَنِعْمَ مَنِ اسْتُضِيفَ بِهِ أَنْتُمَا، وَأَنَا فِيهِ مِنْ جِوارِكُما فَأَجِيرانِى، فَإِنَّكُمَا مَأمُورانِ بِالضِّيافَةِ وَالْإِجارَةِ، فَصَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكُمَا وَآلِكُمَا الطَّيِّبِينَ.» دوست با دوست خیلی نزدیک است! سلمان میل رفتن به خانه علی میکند و علی میل رفتن به خانه سلمان! میل سلمان مطابق با میل علی بود! ما هوادار حق هستیم و میل (و Mail!) ما با سید علی! مستند مهمان یک مهمانی خاص را ببینیم(https://khl.ink/f/51457)! روایت زینب، دختر شهید مفقود الاثر حبیب‌الله شیری جعفرزاده، از مهمانی در حسینیه امام خمینی(ره)! أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ! 📩«بابا! لُطْفًا‎ به همه بگو هوای ما بچه ها را داشته باشند. یعنی بخاطر ما هم شده، با هم مهربون باشند. و حالا که بابای من و خیلی ها برای آرامش و امنیت مردم 🇮🇷 شهید شدند، نزار دل هیچ بچه ای بلرزه. بابا جون،از طرف ما از خدا بخاه که به همه ی مریض ها سلامتی بده و دل همه ما مردم 🇮🇷 شاد بشه. من میدونم که خدا دعای شما را مثل ما بچه ها گوش میده اما میگن دعای پدر را زودتر قبول میکنه. ببخشید که وقتتون را گرفتم، بابای رهبرم!».«مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجِيلِ همانند زراعتي است كه جوانه‏ هاي خود را خارج ساخته، سپس به تقويت آن پرداخته، تا محكم شده، و بر پاي خود ايستاده است،و به قدري نمو و رشد كرده كه زارعان را به شگفتي وامي دارد! اين براي آن است كه كافران را به خشم آورد!»ما هر روز سرود و سلام و سردار میخوانیم و میشویم و هر روز حزب شیطان را با این وجودمان عصبانی میکنیم و شهید میشویم! ما ملت شهادتیم!🇮🇷🌏🇵🇸
    • اَصدَقُکُم‌ لِلحَدیث CA ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 12
      ﷽. جانم فدای سردار و رهبر! ما از شما، اسلام، انقلاب و آرمان های امام حمایت میکنیم! رهبر گفتند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل و یا تقویت دشمنان اسلام و مسلمین جایز نیست! روزی شعار کل جهان می شود، علی! طبق حدیث امام زمان میشود، علی!🔸(https://english.khamenei.ir/news/7158):«عن جعفر ‌بن ‌محمّد علیهما السّلام عن ابیه عن جدّه علیهم السّلام قال قالَ رَسولُ‌ اللّهِ(ص):اَقرَبُکُم غَداًمِنّی فِی المَوقِفِ اَصدَقُکُم‌ لِلحَدِیثِ وَ آداکُم لِلاَمانَةِ وَ اَوفاکُم بِالعَهدِوَاَحسَنُکُم خُلُقاً وَ اَقرَبُکُم مِنَ النّاسِ.✿ در موقف قیامت همه‌ی سختی‌ها و وحشتها و ترسها و اهوال گوناگون برای انسان وجود دارد، و فرقی هم نیست بین مؤمن و غیر مؤمن:یَومَ یَفِرُّ المَرءُ مِن اَخیـهِ*وَ اُمِّه؛ وَاَبیهِ* وَ صاحِبَتِه؛ وَ بَنیهِ* لِکُلِّ امرِئٍ مِنهُم یَومَئِذٍ شَأنٌ یُغنیه؛ یک چنین روزی است روز قیامت، که در آیات کریمه‌ی قرآن، بخصوص در سوره‌های اواخر قرآن خیلی زیاد به احوال و اهوال در قیامت پرداخته شده. خب در یک چنین معرکه‌ی سختی که اهمّیّت و سختی آن موقف اصلاً برای ما قابل تصوّر نیست، انسان دنبال یک مرجع امنی میگردد؛ یک جایی که به آن پناه ببرد، به آن تکیه کند، در زیر سایه‌ی آن باشد. آن کسی و آن جایگاهی که از همه‌ی اشخاص و جایگاه‌ها در قیامت امنیّت بیشتری به انسان میدهد، جایگاه پیغمبر اکرم است. اگر کسی بتواند خودش را نزدیک آن بزرگوار برساند، اطمینان خاطر پیدا میکند، احساس یک امنیّتی میکند» «این روایت میگوید وسیله‌ای که شما بتوانید با آن، خودتان را نزدیک پیغمبر بکنید، چیست.» اول این است:«اَصدَقُکُم‌ لِلحَدیث؛آن کسی که راستگوتر است، در حرف زدن راستگو است، آنچه میگوید از روی صدق بیان میکند؛ دروغ و تهمت و شایعه و حرف ضعیف و قول بغیر علم و مانند اینها در آن نیست. صدق یعنی انطباق با واقع، آنچه را واقع است که او میداند واقع است بیان میکند؛ اَصدَقُکُم‌ لِلحَدیث» 🔸سلام آقا جان! ما از اخبار راست شما و شهدا پیروی میکنیم و همانند شما عمل میکنیم، ان شاء الله! (https://dolat.ir/detail/408017) (https://dolat.ir/detail/408116) خدا دشمنان ما را نابود کند! «باید دعا و هر کاری را که نتیجه اش نابودی و اضمحلال آن‌هاست (انگلیس و آمریکا) انجام داد»(در محضر بهجت، ج۲، ص۲۲۵). نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ! الله اکبر، الموت لامریکا، الموت لاسرائیل! ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم! 🇮🇷🌏🇵🇸
  • قابل توجه مسئولان/1 IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    23 0
    سخنان مقام معظم رهبری درباره مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان، از چند نظر حائز اهمیت ویژه است: ۱. در حالی که برخی افراد و جریان‌ها تمایل داشتند موضوع مسمومیت‌ها را به هیستری جمعی تقلیل دهند و آن‌را توهم دانش‌آموزان بخوانند، تصریح رهبر معظم انقلاب به مسمومیت دانش‌آموزان، توهمِ متوهم شدن دانش‌آموزان را نفی می‌کند و بر واقعی بودن مسمومیت‌ها صحه می‌گذارد. ۲. ایشان تصریح کردند که بدون تردید دست‌هایی در این ماجرا نهفته است. این تاکید واضح و صریح بر وجود دست‌های مجرم نیز باطل‌کننده حرف‌های عجیب و غریبی است که عده‌ای می‌خواستند جا بیندازند و مثلاً می‌گفتند: کار خود دانش‌آموزان است که شیطنت می‌کنند برای تعطیلی کلاس‌ها؛ یا گزارش تهیه می‌کردند که حواس یک راننده کامیون که مواد شیمیایی حمل می‌کرده جمع نبوده و کامیون را کنار مدرسه پارک کرده و مواد شیمیایی وارد مدرسه شده و بچه‌ها را مسموم کرده است! حال آن‌که طبق بیانات رهبری با یک جنایت گسترده در گستره ایران مواجهیم نه با شیطنت چند بچه‌محصل یا غفلت یک راننده کامیون و... . در این میان صدا و سیما نیز بهتر است به جای سناریوهای تخیلی، وظیفه اطلاع‌رسانی خود را منطبق بر واقعیت مذکور در بیان رهبری مورد اهتمام قرار دهد. ۳. رهبر انقلاب در توصیف این ماجرا از کلمه "جنایت" استفاده کردند. این واژه دقیقی است برای وصف آنچه ماه‌هاست علیه دانش‌آموزان این مملکت انجام می‌شود. در روزها و هفته‌های گذشته برخی افراد و جریان‌ها اصل ماجرا را انکار می‌کردند و در کمال شگفتی با تجاهل به آنچه روی داده می‌گفتند که اساساً اتفاقی در مدارس نیفتاده و رسانه‌ها فضاسازی می‌کنند و از این قبیل حرف‌های غیرمسئولانه و نابخردانه. اینک رهبر مملکت که قطعاً بر اساس اطلاعات سخن می‌گویند، تاکید و تصریح دارند که یک جنایت در حال جریان است و قطعاً دست‌هایی در آن دخیل‌اند. لذا توصیه می‌شود افراد و جریان‌هایی که می‌کوشیدند با ساده‌انگاری موضوع، این جنایت را لاپوشانی کنند، چشم بر واقعیت تلخی که سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان و کل جامعه را تهدید می‌کند بگشایند و با حرف‌های ناروا،‌ نمک بر زخم دانش‌آموزانی که هدف این جنایت بوده‌اند نپاشند. ... ادامه دارد
  • قابل توجه مسئولان/2 IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    23 0
    ۴. در حالی که عده‌ای می‌کوشیدند کل ماجرا را مسأله‌ای ناچیز قلمداد کنند و با گفتاردرمانی و تیتردرمانی از کنار آن بگذرند، تأکید رهبر انقلاب بر این‌که این جنایت باعث ناامنی و رعب در جامعه شده و این‌ها چیزهای کوچکی نیستند، نشان می‌دهد که وقت کوچک‌شمردن جنایت نیست و باید با جدی‌گرفتن هرچه بیشتر موضوع، به دنبال حل مسأله بود و نه پاک‌کردن صورت مسأله؛ ۵. و در پایان منتظریم دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و قضایی، دستور فرمانده کل قوا در کشف سررشته‌ها و دستگیری و مجازات آمران و عاملان این جنایت را در اسرع وقت اجرایی کنند تا امنیت به مدارس و آرامش به جامعه بازگردد و اطمینان داریم که چنین خواهد شد.