دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خبر

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که در خانواده مسلمان و انقلابی اختلاف وجود ندارد، تصریح کرد: خانواده باید محل صفا، صمیمیت، سکونت و آرامش و زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور شب گذشته در جشن میلاد امام زمان( عج) و آیین ازدواج آسان مهدوی ۵۰ زوج جوان که در آستانه امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس برگزار شد، ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت امام زمان(عج)، اظهار داشت: یکی از سنت های که پیامبر اسلام (ص) به آن سفارش کرده و امشب به آن عمل شد، ازدواج جوانان است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: یکی از ادعیه ای که در ماه شعبان هر روز آن را میخوانیم و از خداوند درخواست کمک و پشتیبانی می کنیم که «اللَّهُمَّ فَأَعِنَّا عَلَی الاِسْتِنَانِ بِسُنَّتِهِ / یعنی خدایا به ما کمک کن که نسبت به سنت نبی مکرم اسلام(ص) عامل باشیم».

وی با اشاره به آیه «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ / و از نشانه‌های او اینکه همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد؛ در این نشانه‌هایی است برای گروهی که تفکّر می‌کنند!»، خاطرنشان کرد: به زوج های جوان سفارش می کنم با عمل به این آیه از امشب با هم پیمان ببندید و در طول زندگی نسبت به یکدیگر مودت و رحمت داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که در خانواده مسلمان و انقلابی اختلاف وجود ندارد، تصریح کرد: خانواده باید محل صفا، صمیمیت، سکونت و آرامش و زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: بی علت نیست که در روایت، انتظار فرج را افضل عبادات برشمرده اند و در این حکمت و نکاتی نهفته است، چرا که انتظار فرج انسان ها را به امیدی زنده نگه‌ می دارد.

وی در پایان از همه دست‌اندرکاران حوزه علمیه های خواهران و برادران و کسانی که در برپایی جشن ازدواج آسان مهدوی ۵۰ زوج جوان تلاش کردند بویژه حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha