شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد علی لیالی

حوزه/عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی بر لزوم حمایت جدی مسئولان در راستای توسعه و تقویت فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لیالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هجدهم اسفندماه، سالروز تاسیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با ابراز گلایه از برخی مسئولان و مدیران کشور که متاسفانه پس از هشدارهای چندین ساله مقام معظم رهبری، هنوز عمق تهاجم فرهنگی دشمن و اثرات گسترده و مخرب آن را درک و فهم نکرده و یا به آن کم توجه و بی توجه هستند، ابراز داشت: ما باید برای ترمیم شکاف های فرهنگی و تربیتی و خنثی سازی توطئه ها و فتنه های دشمن به ویژه در مقوله فرهنگی و هنری و نیز ابعاد رسانه ای، به سنگرهای مهمی چون مساجد بازگردیم.

وی افزود: امام راحل عظیم الشأن (ره) در آن جمله معروف تکلیف ما را مشخص کردند" مساجد سنگر است، سنگرها را باید پر کرد". حقیقتاً اگر به همین فرمایش خمینی کبیر عمل می شد، بسیاری از مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی کشور ما مرتفع می گشت.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی همچنین گفت: به هر حال در سنگر بسیار مهمی چون مسجد، کانون های فرهنگی و هنری می توانند محفل و محلی برای شناسایی و تقویت استعدادها و توانمندی های نسل جوان باشند و از این رو باید با مدیریت و نظارت مطلوب، زمینه ای فراهم کرد که این کانون ها تقویت شوند.

وی تأکید کرد: به هر حال ما باید کاری کنیم که مساجد رونق سال های ابتدای انقلاب را مجدد پیدا کنند و یکی از عوامل مهم در تحقق این هدف، توجه به کارکردهای متنوع و گسترده کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی در خاتمه بیان داشت: با توجه به این که در دنیای امروز، نسل جدید، علائق خاص فرهنگی و هنری و نیز رسانه ای پیدا کرده، می توان این علاقه مندی ها را به شکل مطلوب در بستر کانون ها، برنامه ریزی و هدایت کرد که در نهایت خروجی این مساله باعث تقویت انقلاب اسلامی و بهره گیری صحیح از ظرفیت نسل جوان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha