شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انتظار فرج

منتظر واقعی باید انتظار فرج را در باور و وجود خود تقویت کند و با توجه به مضامین دعاهایی از جمله دعای معرفت و دعای غریق، به این باور تحکیم بخشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، فائزه گلستانی در نشست فرهنگی طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهراء(س) نائین به بیان وظایف منتظران پرداخت و گفت: یکی از ویژگی های منتظران ادب انتظار است. وقتی عزیز ما غایب است و ما چشم به راه او اینگونه نیست که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم، بلکه باید برخیزیم و خود و خانه خود را برای استقبال از او آماده کنیم، هر قدر مهمان عزیزتر باشد ما باید آمادگی بیشتری برای استقبال از او کسب کنیم. وقتی فرد منتظر مصلح کل جهان حضرت حجت بن الحسن امام زمان (عجّل‌الله‌ تعالی فرجه‌الشریف) باشد، طبیعتا وظایف منتظران گسترده تر خواهد بود.

وی یکی دیگر از وظایف منتظران را پاکسازی درونی برشمرد و گفت: منتظر واقعی باید درون خود را از انواع آلودگی های روحی از جمله، کینه، دشمنی، بخل، حسد و... پاک کند، چرا که این نوع آلودگی ها و امراض لطافت روح انسان را از بین می برد و انسان را از واقعیت ها غافل می سازد و چه بسا از اصل انتظار نیز دور کند.

گلستانی در ادامه به بعد معرفت و تحکیم باورها اشاره کرد و گفت: منتظر واقعی باید انتظار فرج را در باور و وجود خود تقویت کند و با توجه به مضامین دعاهایی از جمله دعای معرفت و دعای غریق، به این باور تحکیم بخشد.

فعال فرهنگی اظهار کرد: تربیت نسل مهدوی و نسل مهدی باور و مهدی یاور یکی دیگر از وظایف منتظران است و مادران باید در تربیت نسل مهدوی بسیار تلاش کنند.

گلستانی زمان ظهور امام زمان(عج) را از اسرار الهی دانست و گفت: زمان ظهور آن حضرت(ع) نامشخص است و گمانه زنی درباره آن نه تنها عملی بی اساس است بلکه امامان معصوم(علیهم السلام) نیز از آن نهی کرده اند؛ وجود رهبر و هدایتگری بزرگ، شایسته و معصوم که از سوی خداوند سبحانه و تعالی منصوب شده است و وجود گروهی از انسان‌های مومن، پاکدل و فداکار که در اوج تقوا به سر می‌برند و برای دفاع همه‌جانبه از برنامۀ امام معصوم (علیه السّلام) آمادگی دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha