شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1076324
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
شمسی

حوزه/ در همایشی از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام بهروز شمسی فر امام جمعه موقت خرم آباد امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر لرستان که در سالن همایش های جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه فلسفه قیام عاشورا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است،افزود:احیا کنونی این رسالت در جامعه امتداد سیره حرکت پیامبران و صالحان و حرکت قیام امام حسین(ع)است.

وی هدف از احیای امر به معروف و نهی از منکر را احیای ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه برشمرد و اظهار داشت:احیا و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به سلامت جسمانی و روحی جامعه کمک شایانی می کند.

امام جمعه موقت خرم آباد ادامه داد: اگر بخواهیم از جامعه ای سالم بهره مند باشیم باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را براساس ضوابط و شرایطی که در اسلام آمده است اجرا کنیم.

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به اینکه احیای ارزش های دیگر همچون جهاد در راه خدا نیز وابسته به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است،خاطر نشان کرد: باید با همت جهادی و تبلیغ مستمر و هدفمند در راستای اشاعه و نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه قدم برداریم.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تغییر رفتار مردم و نمود یافتن معروف ها در جامعه و ترک منکر است،گفت:آمران به معروف و ناهیان از منکر باید خود قلبا از منکر متنفر و نسبت به معروفات معتقد باشند.

در پایان این همایش از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر لرستان تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha