سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1076327
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۴
نوروز

کارشناس حوزوی گفت: صله رحم یک اصل پسندیده در اسلام است البته اگر تنها به دید و بازدید ختم نشود بلکه باید از فرصت عید استفاده کرد و از این مهمانی‌ها در راستای باز کردن گره زندگی اقوام و حل مشکلاتشان استفاده کرد.

حجت الاسلام باقر مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد گفت: نوروز آکنده از رسم‌هایی است که هر کدام نگاه عبادت‌گانه‌ای دارند، رسم‌های نوروز پر از زیبایی و رسوم مورد تایید اسلام است.

کارشناس حوزوی افزود: در روایات بابی با عنوان نوروز وجود دارد که این مسئله را از دو منظر تفاوت این زمان با سایر زمان‌ها و تایید رسوم مختلف نوروز بررسی می‌کند.

وی با بیان اسلام مخالفتی با سفره هفت‌سین ندارد، اظهار داشت: اگر این سفره با این دید که پهن کردن آن 100 درصد برکت می‌آورد و عدم چیدن این سفره برکت را از منزل می‌برد خرافه است اما اگر با دید یک سنت قدیمی و بهانه‌ای برای شادی و گرد هم جمع شدن پهن شود مخالفتی با دین اسلام ندارد.

کارشناس حوزوی با بیان اینکه صله رحم یکی از زیباترین سنت‌های عید نوروز است که اسلام به آن بسیار توجه داده است، اظهار داشت: صله رحم یک اصل پسندیده در اسلام است البته اگر تنها به دید و بازدید ختم نشود بلکه باید از فرصت عید استفاده کرد و از این مهمانی‌ها در راستای باز کردن گره زندگی اقوام و حل مشکلاتشان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: برخی نگاه افراطی به عید نوروز دارند و کل این مراسم را نوعی خرافه می‌دانند، اما نگاه اسلام به این خورده فرهنگ‌ها نگاه مخالفت نیست و تا زمانی که گناه آشکار نداشته باشند ممنوعیتی در اجرای آن وجود ندارد.

وی افزود: برخی رسوم عید با شرایط جامعه فعلی هم‌خوانی ندارد که اسلام نیز مخالف آن است؛ حفاظت از محیط زیست و جان حیوانات در دین اسلام بسیار ارزشمند شمرده شده است اما متاسفانه در ایام عید ماهی را در ظرفی محبوس می‌کنیم و آن را در معرض تلف شدن قرار می‌دهیم.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha