یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بندگی

فرزند آیت‌الله میرزا علی‌اکبر مرندی می گوید: پدرم شب‌ها زود می‌خوابید تا صبح بتواند برای نماز شب و مناجات برخیزد و وقتی از خواب برمی‌خاست مقداری چای می‌نوشید تا برای مناجات و عبادت نشاط پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، سیره علما شمع روشنی برای زندگی بشر است که به کمک توصیه‌های اهل علم می‌توان راه درست زندگی را در کوچه‌های تاریک دنیا پیدا کرد.

در این گزارش خاطره‌ای از فرزند آیت‌الله میرزا علی‌اکبر مرندی برگرفته از کتاب «موعظه خوبان ۲» آمده است.

پدرم شب‌ها زود می‌خوابید تا صبح بتواند برای نماز شب و مناجات برخیزد و وقتی از خواب برمی‌خاست مقداری چای می‌نوشید تا برای مناجات و عبادت نشاط پیدا کنند.

مادرم می‌گفت: یکبار از خواب بیدار شدم دیدم آقا در دل شب در آن سکوت مثل ابر بهاری اشک می‌ریزد، و ناله عاشقانه‌اش سکوت شب را در هم شکسته است با تعجب پرسیدم آقا این همه گریه برای چیست؟ گفتند:« اگر از آن چیزی که من اطلاع دارم شما هم مطلع شوید به کوه‌ها فرار می‌کنید» سپس گفتند: «من تعجب می‌کنم که چرا تا حالا دیوانه نشده‌ام!»

امام علی علیه‌السلام در خصوص عبادت‌های شبانه فرمودند: «ای بندگان خدا از خدا بترسید، همچون ترسیدن انسان خردمندی که اندیشه مبدا و معاد او را مشغول داشته و ترس از خدا و رستاخیز پیکرش را فرا گرفته و او را رنجور کرده و عبادت‌های شبانه خواب از چشمش ربوده و همان اندک خوابش را هم از او گرفته است.»

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha