شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جشنواره قرآنی شهید آرمان علی وردی

حوزه/ پخش رادیویی بخش قرآنی جشنواره آرمان ویژه‌برنامه‌ای برای حفظ، قرائت و مفاهیم سوره مبارکه حجرات از عصر گذشته، ۲۷ اسفندماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، پخش رادیویی بخش قرآنی جشنواره آرمان با محوریت سوره مبارکه حجرات از روز گذشته، ۲۷ اسفندماه، حوالی ساعت ۱۷ از شبکه رادیویی قرآن آغاز شد.

این برنامه که به صورت زنده از سوی گروه جامعه، محافل و مسابقات رادیو قرآن با همکاری شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران برپا می‌شود در سه بخش حفظ، قرائت تقلیدی و مفاهیم به روی آنتن می‌رود.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره بزرگ قرآنی آرمان می‌توانند به تارنمای جشنواره به نشانی https://armanjashnvareh.com مراجعه کنند یا از طریق پیام‌رسان‌های داخلی با شماره ۰۹۳۵۹۹۰۱۶۱۶ در ارتباط باشند.

همچنین بانوان و آقایان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه رادیویی می‌توانند به سامانه پیامکی رادیو قرآن به شماره ۳۰۰۰۰۱۰۰ پیام ارسال کنند یا با شماره‌های ۲۲۰۵۱۶۳۲- ۲۲۰۴۳۰۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشند.

این برنامه، که یادواره‌ای برای شهید آرمان علی‌وردی است، با گویندگی و کارشناسی مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران و ارائه نکات مفاهیمی طی ارتباط تلفنی با بیان مهدی نادی، فعال قرآنی تا پایان ماه مبارک رمضان همراه است.

پخش گزیده‌ای از مراسم افتتاحیه جشنواره آرمان به میزبانی موزه ملی قرآن کریم، ارتباط تلفنی با نادی از پیشکسوتان قرآنی و بیان کلیاتی درباره سوره حجرات، ارتباط تلفنی با محمدامین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی ـ فرهنگی شهردار تهران و متولی جشنواره آرمان و بیان اهداف برگزاری این جشنواره و نحوه شرکت در این جشنواره، پخش فرازهایی ناب از قاریان شهیر از سوره‌ حجرات، قرائت پیامک‌های ارسالی به برنامه از جمله بخش‌های این برنامه بود.

این سوره از سوره‌های مدنی است و در جزء بیست و ششم قرار دارد و دارای ۱۸ آیه است. سوره حجرات دربردارنده مفاهیم اخلاقی و سبک زندگی قرآنی است. عمده آیات این سوره مبارکه به اخلاق و رفتار اجتماعی انسان‌ها می‌پردازد.

بخش اول این سوره به نحوه تعامل مؤمنان با پیامبر اکرم(ص) و خالق هستی، روابط اجتماعی هر انسان مؤمن می‌پردازد و بخش پایانی این سوره به ایمان واقعی اشاره دارد. ایمان واقعی قلبی است و نه لسانی و لفظی، اینها از جمله مفاهیمی بود که در نخستین برنامه رادیویی جشنواره آرمان به آن اشاره شد.

یادآور می‌شود، ارتباط با علاقه‌مندان به شرکت در برنامه زنده رادیویی جشنواره قرآنی «آرمان»، امروز، ۲۸ اسفندماه انجام و این برنامه از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم مخاطبان می‌شود.

این برنامه به تهیه‌کنندگی فاطمه کاشانی‌وحید و اسماعیل شامانیان و گویندگی مهدی سیفی به روی آنتن می‌رود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ال قائم IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    خیلی خوبه که درابن برحه از زمان که دشمن و شیطان برای دشمنی با خدا وقران واسلام شمشیر ازروبستن. این طرح اجرا بشه
  • زهرا IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    عالی. به کوری چشم بدخواه قرآن طرح بسیار خوبیه. خدا طراح این طرح رو حفظ کنه
  • محمدرضا حسینی نیک IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    انشاالله در این راه موفق وپیروز باشید
  • امیر بهاریان فر IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    تشکروقدردانی برنامه بسیارجذاب وارزسمندیست
  • نرگس حسن بیگی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    زمان ازمون مفاهیم چه تاریخی و ساعتی است وچگونه باید اطلاع پیدا کنیم از زمان ازمون