یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1079854
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
دختران روزه‌اولی در قم

حوزه/ جشن تکلیف و ضیافت افطاری ویژه ۵٠٠ دختر روزه‌اولی و مادرانشان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم ویژه و جشن بزرگ ١٠٠٠ نفر از دانش آموزان دختر ٩ ساله استان و مادرانشان طی دو روز توسط امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: این مراسم با اجرای عمو فرمانی و مسابقه، فضایی شاد و مفرح را برای این نوگلان تازه مکلف شده فراهم کرد.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجرای سرود و ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان دختر در سن تکلیف از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این مراسم بوده است.
در این مراسم، میهمانان با شور و شوق فراوان و با چادر نمازشان، به اداره کل تبلیغات اسلامی استان دعوت شده بودند و با قرائت عهدنامه درباره اهمیت حجاب و نماز با معبود خود عهد بستند. قرائت این عهدنامه را دختر شهید عشریه بر عهده داشت.
همچنین ویژه برنامه‌ای با حضور جمعی از مادران و اولیاء تربیتی به صورت موازی و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی برگزار شد. این برنامه با ضیافت افطار به پایان رسید.
فاطمه فرخنده، مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در طول ماه مبارک رمضان چند هزار نفر از بانوان اقشار مختلف همچون همسران ائمه جماعات، مسئولان هیأت‎های مذهبی، مداحان، شاعران، دختران حاج قاسم، فعالین فرهنگی تبلیغی، مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی، آرایشگران، دانش آموزان، کنشگران جهاد تبیین، مشاورین بانوان دستگاه‌ها، فروشندگان و تولیدکنندگان و... برای شرکت در همایش و ضیافت افطاری دعوت می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha