یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید هاشم موسوی نیا

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۲۰ مسجد و حسینیه و اماکن مقدس سراسر استان خبر داد

حجت الاسلام سید هاشم موسوی‌نیا معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر در ۱۲۰مسجد و حسینیه و اماکن مقدس سراسر استان خبر داد و گفت: مراسم معنوی شب‌های قدر «شب نوزدهم آن مصادف با روز یکشنبه ۲۰ فروردین»،«شب بیست و یکم آن مصادف با روز سه شنبه ۲۲ فروردین» و «شب بیست و سوم آن مصادف با روز پنجشنبه ۲۴ فروردین» از ساعت ۲۲ آغاز خواهد شد.

وی به ارزش شب های قدر که بهترین فرصت برای ایجاد پیوند ما با قرآن و اهل بیت و امام زمان (عج) است. اشاره کرد و گفت: شب زنده داری، خواندن قرآن، نماز و عبادت ،سخنرانی و مرثیه خوانی، قرائت دعای جوشن کبیر و دعای کمیل و مراسم قرآن به سر از اهم برنامه ها خواهد بود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: همزمان با بیست و یکم ماه مبارک رمضان، مراسم عزاداری روز شهادت امیرالمومنین علی(ع) دسته‌جات عزاداری از مسجد صاحب‌الزمان (عج) به سمت میدان هفت تیر و نهایتا تا میدان شهدای نیروی انتظامی برگزار خواهد شد.

این مسئول فرهنگی به سیاه‌پوش کردن شهرها مساجد، با کمک شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در شب شام غریبان شهادت حضرت علی (ع) در شهرستان‌ها و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از برنامه‌های این ایام هیات‌ها خواهد بود.

وی برگزاری مراسم عزاداری در مدارس شاخص استان با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه ها، را یکی دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این ایام نام برد و گفت: با همکاری دانشگاه‌ها و مدارس مراسم احیاء در مساجد و حسینه‌های دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

موسوی‌نیا در پایان افزود: مجالس و محافل انس با قرآن طی این ایام با حضور قاریان برجسته ملی و استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha