یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تضاویر/ دیدار مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: باید در سیستم بانکی بخش مطالعاتی تقویت شود، چرا که در این صورت می توان با بخش فقه معاصر حوزه رابطه ای درخور داشته باشید و باید نهادهای تحقیقاتی یک ارتباط خوبی با حوزه های علمیه در زمینه حوزه بانکی از منظر درون بانکی و ارتباط با حوزه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار سید سعید شمسی‌ نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد،گفت: کار بانک قرض الحسنه مهر ایران در الگو سازی، کار ذی قیمت و ارزشمندی است.حرکت شما به سمت قرضی باید باشد که هیچ شائبه ای در آن نباشد به سمت الگویی حرکت کرده اید که نباید هیچ شائبه ای در آن باشد و این حرکت خالص و پاک خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که بانک باید یک بخش مطالعاتی و دقیقی داشته باشد ابراز داشت: در دنیای معاصر نیاز به مطالعات و تحقیقات داریم حوزه و بانک باید در حوزه های اسلام تحقیقاتی داشته باشند و نباید این تحقیقات متوقف شود، بلکه این کار فنی و مسئله مهم مورد توجه باشد، لذا نیازمند دو نوع تحقیقات فنی و علمی و تحقیقات تکنیکی هستیم این تحقیقات همت نهادهای علمی را می طلبد.

در سیستم بانکی بخش مطالعاتی تقویت شود
وی ادامه داد: باید در سیستم بانکی بخش مطالعاتی تقویت شود، چرا که در این صورت می توان با بخش فقه معاصر حوزه رابطه ای درخور داشته باشید و باید نهادهای تحقیقاتی یک ارتباط خوبی با حوزه های علمیه در زمینه حوزه بانکی از منظر درون بانکی و ارتباط با حوزه داشته باشند.

وی ادامه داد: بخش شبکه سازی بین المللی می تواند مهم باشد، لذا تعامل و ارتباط با مراکز بین المللی می تواند وزن کار را بالا بیاورد و حرکت به سمت بانک اسلامی بین المللی را شکل دهد.

وی در پایان ابراز داشت: طلاب ما در ارتباط با شرایط اقتصادی در مشکل هستند و شما می توانید در این زمینه کمک حال طلاب باشید تا در این شرایط اقتصادی که شرایط سختی است کمک کنید.

تلاش برای صفر کردن کارمزد ها از سود بانکی

سید سعید شمسی‌ نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه این دیدار ابراز داشت: در سال ۱۴۰۱ سال درخشانی در شبکه بانکی داریم و امسال در صدد هستیم در بیان کارمزد ها را از سود بانکی در مجموع به یک بار برسانیم و در خصوص صفر کرد آن در تلاش هستیم.

وی ادامه داد: ما تعاملاتی با مجموعه حوزه ها داشتیم و این نشان از اعتماد این مجموعه به این بانک می باشد و ما در صدد تلاش هستیم تا مشکلاتی را حل کنیم و امیدواریم سال جدید را بهتر پیگیری کنیم که سال گذشته برای اولین بار در بازار سرمایه اوراق قرض الحسنه توزیع کردیم و امیدواریم اینگونه فعالیت ها بسیار زیاد باشد.

کارگروه ویژه مشترک بین حوزه های علمیه و بانک ایجاد شود

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: عوامل بانک مهر ایران در تلاش است تا در صدد رفع مشکلات اقتصادی مردم می باشد، لذا این امر نیازمند نیروی کارآمد و زمان و همکاری نهادهای فرهنگی است و امیدواریم بانک قرض الحسنه مهر ایران بانک در خور جمهوری اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: در جهت مرجعیت علمی بانکی هستیم و تمامی مطالعات جمع آوری می شود و این البته در گام اول می باشد و این امر نیازمند کارگروه ویژه مشترک است تا در انجام کارهای مطالعاتی دقیق و منسجم باشیم، لذا استفاده از کار فقه معاصر حوزه ها می تواند دغدغه بانک و علما در زمینه سیستم بانکی مهم باشد و همچنین موضوع شناسی در این زمینه می تواند در دستور کار قرار گیرد و امیدواریم به واسطه گستردگی حوزه جهاد تبیین در عرصه مسئولیت اجتماعی می توانیم در خدمت حوزه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha