جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
ئ

حوزه / امام جمعه کاشان، آموزش و پرورش را بالاترین و مهم‌ترین مکان برای تبلیغ دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دانست و گفت: براساس دستور صریح پیامبراکرم(ص)، برای ترویج مسائل دینی باید سراغ جوانان رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، شب گذشته به همت معاون تبلیغ حوزه علمیه کاشان، مراسم ضیافت افطاری خانوادگی مبلغین و مبلغات طرح امین منطقه کاشان با سخنرانی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور و با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج، مدیر کل مرکز خدمات، مدیر و معاونین حوزه علمیه کاشان در سالن شهدای پاسدار این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در این مراسم ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم کاشان در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: این دنیا محل جنگ ابلیس با پیامبر اکرم(ص) می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه ابلیس تمام توان خود را برای گمراه کردن مردم به‌کار گرفته است، گفت: پیامبر اکرم(ص) برای اینکه در مقابل ابلیس دین خدا را غالب کند، علاوه بر زمان حضور خودشان، در زمان غیبت امام زمان(عج) نیز از مبلغین رسالات الله خانم و آقا استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه تبلیغ رسالت‌های الهی بر عهده مبلغین و مبلغات است، خاطرنشان کرد: وظیفه مبلغین و مبلغات تلاش برای نجات یک گناهکار از دام ابلیس و شیطان و قرار گرفتن در دامن خداوند متعال، پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به پاداش فراوان مبلغین و مبلغات در پیشگاه خداوند متعال اشاره کرد و گفت: همسران مبلغینی که در امر تبلیغ فعالیت می‌کنند، بیشترین ثواب نصیبشان می‌شود.

امام جمعه کاشان، آموزش و پرورش را بالاترین و مهم‌ترین مکان برای تبلیغ دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: براساس دستور صریح پیامبراکرم(ص)، برای ترویج مسائل دینی باید سراغ جوانان رفت.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های تبلیغی اداره آموزش و پرورش و حوزه‌ علمیه کاشان، یادآور شد: انصافا خدمات این دو نهاد ارزشمند همسو، که در جهت اجرای دستور پیامبر اعظم(ص) برای آشنایی جوانان با معارف قرآنی تلاش می‌کنند، شایسته تقدیر می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان نیز در ابتدای این جلسه ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، اظهار کرد: طلاب حوزه‌های علمیه به عنوان افسران نظام جمهوری اسلامی و بر اساس دستورات مقام معظم رهبری با تمام توان در عرصه‌های مختلف آماده خدمت به نظام و ترویج مکتب اهل بیت(ع) می‌باشند.

وی ضمن قدردانی از حضور معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزهای علمیه کشور در این مراسم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ نفر در طرح امین و ۲۰۰ نفر در طرح هجرت در منطقه کاشان مشغول تبلیغ مسائل دینی و شرعی در سطح مدارس و شهرها و روستاها می‌باشند.

شایان ذکر است در این مراسم پس تجلیل از فرزندان و همسران مبلغین و مبلغات و اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، همگی در مراسم ضیافت افطاری که به همت معاون تبلیغ حوزه علمیه کاشان تدارک دیده شده بود، شرکت کردند.

انتهای پیام. /

طلاب به سراغ نسل جوان بروند

طلاب به سراغ نسل جوان بروند

طلاب به سراغ نسل جوان بروند

طلاب به سراغ نسل جوان بروند

طلاب به سراغ نسل جوان بروند

طلاب به سراغ نسل جوان بروند

طلاب به سراغ نسل جوان بروند

طلاب به سراغ نسل جوان بروند

طلاب به سراغ نسل جوان بروند

طلاب به سراغ نسل جوان بروند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha